Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Miejski w Kępicach
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

Informacja z wykonania budżetu gminy Kępice za I półrocze 2008 roku.

 

 

 

 

 

 

                                                          

 

 

 

                                          I N F O R M A C J A

 

                 Z   PRZEBIEGU WYKONANIA    BUDŻETU    GMINY  

                                                  KĘPICE

 

                                       za    I półrocze 2008 roku

   

 

 

 

 

 

 

                          

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                         Kępice,  dnia  04 sierpień   2008 r.

 

 

 

 

 

 

 

INFORMACJA   Z  PRZEBIEGU  WYKONANIA   BUDŻETU

 

   GMINY  KĘPICE

    za   I  półrocze   2008 roku

 

 

Budżet   gminy  na  2008  rok  uchwalony  został  uchwałą  Rady  Miejskiej

Nr  XVII/106/2007   dnia  27 grudnia  2007 roku  w kwotach;

 

d o c h o d y       -   21.354.961,00zł.

 

w y d a t k i       -    21.939.961,00 zł.

 

przychody         -     1.890.000,00 zł.

 

rozchody           -     1.305.000,00 zł.

 

W trakcie  I półrocza   budżet  gminy uległ zmianom z tytułu  przyznanych     dotacji,  subwencji  oraz  innych  dofinansowań.

Po wprowadzeniu zmian uchwałami Rady Miejskiej jak i Zarządzeniami  Burmistrza  Kępic, na dzień  30 czerwca    2008 roku,  budżet zamyka się następującymi kwotami

w zł.

Plan                      Wykonanie           %

 

D o c h o d y                            22.540.111,00               11.907.496,80          52,8

 

tym:

 

-zadania z zakresu administracji             4.019.301,00                        1.972.185,00            49,1

  rządowej zlecone gminie

 

 

W y d a t k i                             24.070.004,00               10.622.331,64          44,1

 

w tym:

 

-zadania z zakresu administracji            4.019.301,00                     1.923.381,66             47,9

 rządowej zlecone gminie

 

deficyt                                      1.529.301,00

 

nadwyżka                                           -                            1.285.165,16

 

Wykonanie dochodów  za  I półrocze  2008 roku   wynosi 52,8 % co przedstawia  załącznik nr 1.

 

 

`                                                                   -   2   -

 

Wykonanie   w y d a t k ó w  budżetu  gminy za I półrocze 2008 roku

przedstawia  załącznik Nr 2, który obejmuje wydatki  wszystkich jednostek budżetowych.

 

 

Wykonanie wydatków poszczególnych jednostkach budżetowych przedstawia się

następująco:

 

      w zł.

 

Wyszczególnienie                             plan                          wykonanie                %

 

 

Urząd  Miejski                              13.709.869,00                5.245.351,30           38,3

 

Ośrodek Pomocy Społecznej         2.179.570,00                   929.418,32           42,6

 

Sz. P. Kępice                                   2.168.989,00                 1.146.081,67          52,8

 

Zespół Szkół  Biesowice                 1.284.532,00                   708.813,95           55,2

 

Zespół Szkół  Barcino                    1.081.081,00                    577.776,47          53,4

 

Zespół Szkół  Korzybie                    996.060,00                     550.975,25          55,3

 

Sz. P.  Przytocko                               684.528,00                    366.599,94           53,6

 

Sz. P.  Warcino                                 707.499,00                     397.593,22           56,2

 

Gimnazjum Kępice                       1.257.876,00                     699.721,52           55,6

 

 

Ogółem:                             24.070.004,00             10.622.331,64     44,1

 

Realizacja wydatków   dostosowana była do  potrzeb I półrocza. Wydatki bieżące własne jak i zlecone realizowano zgodnie z planem, natomiast  realizacja wydatków  inwestycyjnych  planowana jest na II półrocze . Zakres prac inwestycyjnych w II półroczu uzależniony będzie od potrzeb i pozyskania środków z zewnątrz. Wprowadzone do budżetu zadania inwestycyjne w zakresie dróg gminnych w miesiącu czerwcu realizowane będą w II półroczu. Ich realizacja wiąże się z zabezpieczeniem finansowania z planowanego w budżecie kredytu i wszczęciem procedury przetargowej.

 

 

 

 

 

 

 

                                                                       -  3 -

 

 

Wydatki  I półrocza 2008r.   w poszczególnych działach klasyfikacji budżetowej kształtują się jak niżej:

 

 

 Dział 010 -  Rolnictwo i łowiectwo                                                                                 -  16.6 %

 

 

    - W dziale tym realizowane były jedynie planowane wydatki bieżąc. Wydatki inwestycyjne

       w zakresie kanalizacji i zaopatrzenia w wodę planowane są  w  II półroczu.

       Zakres ich realizacji   uzależniony będzie od pozyskania środków.

 

 

Dział 400-  Wytwarzanie i zaopatrywanie w energię elektryczną, gaz i wodę           -  33.3 %     

            

                                                             

  - W dziale tym realizowane były  wydatki związane z przyznaną dotacją celową

      na dofinansowanie zakupu rębaka dla ZEC Kępice

 

 

Dział 600 - Transport i łączność                                                                                       -   7,1 %

 

 

      -Wydatki bieżące   w zakresie bieżącego utrzymania dróg gminnych wykonano  w  24,8%

       (  w wykonanych wydatkach kwota na zimowe utrzymanie wynosi 17.468 zł.)

 

      - Wydatki remontowe planowane są na II półrocze.

 

        Z wydatków inwestycyjnych dokonano zapłaty  za projekt  i kserokopię mapy na zadnia

        pn. Budowa drogi gminnej klasy L w Kępicach na kwotę  4.911 zł.

 

       Zgodnie z podpisana umową na pomoc finansową na dofinansowanie dróg powiatowych

       wydatki  wystąpią  w II półroczu  po przedłożeniu kserokopii faktury.  

 

 

Dział 700 -  Gospodarka mieszkaniowa                                                                           -  32,9 %

 

 

    - Wydatki w tym dziale przebiegają zgodnie z   planem. Dotacje przedmiotowe

      dla ZGKiM   przekazywane były terminowo do 50 % planu .

 

    - W I półroczu w rozdziale      gospodarka gruntami  nieruchomościami  wydatki  bieżące

       wykonano  w 35,3%

 

 

 

 

-  4  -

                                  

 

      - Wydatki na wniesienie udziałów do spółki TBS  realizowano w ramach planu i zgodnie

        z ustalonym harmonogramem wynikającym z terminów płatności  faktur wystawianych

       dla  TBS przez wykonawcę robót. – przekazano w I półroczu kwotę  444.755 zł.

    

                                  

Dział 750 - Administracja                                                                                       -  49,2%

 

   -Realizacja wydatków  przebiegała zgodnie z planem

 

   -Najniższy wskaźnik wykonania w  rozdziale promocja  30% wynika z tego ,że   wydatki

     związane z  promocją gminy poprzez organizowanie konkursu „Piękna Gmina jaki i inne

     wydatki związane z promowaniem gminy na zewnątrz, współpracą z zaprzyjaźnionymi gminami  

     przypadają  na  II półrocze.

 

 

Dział 751 -  Urzędy Naczelnych Organów Władzy Państwowej ,

  Kontroli i Ochrony Prawa                                                                                     - 51,2%

 

   Są to wydatki na zadanie  zlecone gminie a związane z aktualizacją list wyborczych  

   Ich  realizacja  przebiegała   zgodnie    z planem do wysokości przekazanych środków.

 

  

                                                                      

Dział 754 - Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa                    - 49,8 %

 

   w tym:

 

     - planowane środki na dodatkowe etaty  Policji i pomoc finansową na organizacje

     Powiatowych Zawodów Strażackich przekazane  zostaną w II półroczu po podpisaniu

     porozumień.

 

     -Wydatki  bieżące na  Ochotnicze Straże Pożarne     wykonano w  52,3  %

 

 

Dział 756 - Dochody od osób prawnych, od osób  fizycznych i od innych jednostek nie

 posiadających  osobowości prawnej oraz  wydatki związane z ich poborem 

 

    - są to wydatki związane z poborem podatków / inkaso/ i inne                             -   45,6%

                         

                                                                                  

 

  Dział 757 - Obsługa długu publicznego                                                               -    49,4 %

 

     w tym:

 

     - odsetki od kredytów i pożyczek    wykonanie 51,3%.

 

 

                                                                         -  5  -

 

 

   Dział 758-   Różne rozliczenia

 

     

     W tym dziale  na koniec I półrocza  pozostaje  rezerwa ogólna w kwocie 104.000 zł. i rezerwa

    celowa  w kwocie  158.000 zł.

 

 

   Dział 801 -  Oświata i wychowanie                                                                            - 54,8 %

 

       w tym:

 

- szkoły podstawowe                                        56,5 %

- oddziały przedszkolne przy Sz.P.                  50,2 %

- przedszkola                                                    52,3 %

- gimnazja                                                         53,3 %

-dowożenie uczniów do szkół                          54,2 %

-obsługa finansowa szkół                                 53,2 %

-dokształcanie i doskonalenie nauczycieli       28,5 %

-stołówka szkolna                                             52,7 %

-pozostała działalność                                      60,5 %

 

 

 

Dział 851 -  Ochrona zdrowia                                                                                      - 43,6%

 

     - wydatki na przeciwdziałanie alkoholizmowi realizowane były zgodnie z  planem komisji  

       przeciwdziałania alkoholizmowi .

 

 

 

Dział 852 -  Pomoc  społeczna                                                                                    -  42,6 %

 

    - realizacja wydatków przebiegała zgodnie z planem w ramach środków przekazanych w formie

      dotacji  na zadania  zlecone  oraz środków na zadania własne.

 

 

Dział 854 - Edukacyjna opieka wychowawcza                                                         -  0,6 %

     w tym:

 

   - stypendia                  0,6 %

 

Stypendia dla uczniów wypłacone   zostaną w II półroczu. Kwota przekazana gminie w I półroczu wynosi 137.800 zł.

 

 

 

-  6 –

 

 

Dział 900 – Gospodarka Komunalna i ochrona środowiska                                  - 39,9 %

 

   w tym;

 

     - oczyszczanie miasta   -dotacja  przedmiotowa dla  ZGKiM  przekazana została w    50 %

  

   - oświetlenie w mieście i gminie   wydatki bieżące dotyczące kosztów  energii i konserwacji

      punktów świetlnych            wykonano   -   53,2 %

 

   - w pozostałej działalności środki wprowadzone do planu na budowę toalet miejskich

     wykorzystane zostaną w II półroczu.

 

 

Dział 921 - Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego                                            -  40,3 %

 

  w tym:

 

   - Dotacje  dla MGOK   i Biblioteki przekazywane  były w ratach miesięcznych i terminowo.

 

   - Pozostałe zadania bieżące w zakresie kultury łącznie z wydatkami  sołectw  wykonanie  

                                                                                                                                               36,9 %.

 

     Wydatki inwestycyjne na przebudowę Klubu Wiejskiego w Korzybiu -   wykonanie      2 %

 

 

   -Pozostała działalność  w ramach której planowane są wydatki  się  związane z    

    przygotowaniem     wniosku    o dotacje na remont kościołów zabytkowych.- wykonanie 6,1 %

 

 

 

Dział 926 - Kultura fizyczna i sport                                                                            - 33,8%

 

  - dotacja  na upowszechnianie sportu w gminie

 

     przekazana została zgodnie z zawarta umową   wykonano – 40,6 %

 

  - wydatki w pozostałej działalności  realizowane  będą w II półroczu.

 

Wykonanie wydatków w większości działów kształtuje się poniżej 50 %.  W niektórych pozycjach powyżej 50% , co wynikało z  potrzeby  wydatków, czy  zawartych umów. Tam gdzie wykazane jest niskie wykonanie wydatków a dotyczy to przed wszystkim wydatków inwestycyjnych, realizacja nastąpi w II półroczu  do wysokości  uzyskanych dochodów i przychodów budżetu.

 

 

 

                       

 

                                                                         -  7 –

 

 Pozostałe załączniki do informacji  z przebiegu wykonania budżetu są uszczegółowieniem  realizacji wydatków według  załączników   uchwały budżetowej i obejmują:

 

 

- załącznik nr 3  przedstawia wykonanie zadań z zakresu administracji  rządowej oraz innych

                          zadań zleconych gminie .Realizacja tych zadań przebiegała zgodnie planem

                          w ramach przekazanych gminie środków.

 

 

- załącznik nr 4  przedstawia  wykonanie dotacji z budżetu  gminy. Dotacje przekazywane

                            były w ratach zgodnie z ustaleniami i zawartymi  umowami.

 

- załącznik nr 5 przedstawia wykonanie przychodów i wydatków zakładów budżetowych.

                          Zakłady budżetowe realizowały zadania w ramach zatwierdzonych planów

                          finansowych.   Ze sprawozdawczości wynika, że :

 

1.     ZGKiM - I półrocze  zakończył wynikiem dodatnim i zwiększył stan

     środków obrotowych  z kwoty 39.026,92   z. do kwoty 56.490,02

     Realizacja I półrocza    wskazuje ,że na koniec roku zakład

     zamknie swoją  działalność  planowanym   stanem   środków obrotowych

     i zrealizuje planowane przychody i koszty.

   

 

                          2. ZEC -I półrocze  zakończył wynikiem dodatnim   i zwiększył   stan

                              środków obrotowych  z kwoty minus 171.791,02  do kwoty minus

                              162.695,68. Zakład ten posiada zobowiązania w kwocie 663.916,41 zł.

                              w tym zobowiązania  wymagalne na kwotę 148.273,31 zł..

                              Zobowiązania zakładu przekraczają należności łącznie  ze stanem środków

                              pieniężnych i zapasem magazynowym o kwotę 162.695,68 zł.

     Realizacja I półrocza wskazuje że  na koniec roku budżetowego zakład

     zamknie swoją  działalność  ze     stanem   środków obrotowych poniżej

                              planu .

                             Planowany  stan  środków obrotowych na koniec roku wynosi 171.670 zł

 

 

- załącznik nr 6  przedstawia wykonanie   dochodów własnych i wydatków nimi pokrytych,

                            których  realizacja przebiegała w ramach planów finansowych.

 

 

- załącznik nr 7 przedstawia  wykonanie przychodów i wydatków  Gminnego Funduszu

                          Ochrony Środowiska  i Gospodarki Wodnej. Wykonanie przychodów – 32,5 %

                          Saldo rachunku na dzień 30 czerwca 2008r. stanowi kwotę  97.383 zł.

 

 

- załącznik nr 8  przedstawia wykonanie wydatków inwestycyjnych . Przy opisie realizacji

                             wydatków  w poszczególnych działach  omówiono wydatki inwestycyjne.

 

 

                                                                         -  8 –

 

 

Z   analizy przebiegu wykonania budżetu gminy za I półrocze 2008 wynika, że :

 

Planowane dochody realizowano zgodnie z uchwała  budżetową. Wykonanie dochodów własnych z mienia komunalnego w ramach zawartych umów cywilnoprawnych wynosi 87,7 % , natomiast dochody z podatków i opłat wykonano w 46.6 % planu. Na wskaźnik wykonania planu dochodów wpływ miała realizacja dochodów z podatku od nieruchomości  ( wykonanie 44,2%), przy którym to podatku dokonano przesunięcia terminu płatności rat na kwotę 240.861 zł. na II półrocze 2008r. Ponadto realizacja wpływów z tytułu udziałów w podatku dochodowym od osób fizycznych na poziomie 46,5 %  również ma odbicie w wykonaniu dochodów.

Dotacje i subwencje  w I półroczu przekazywane były terminowo i w kwotach planowanych.

 

Realizacja wydatków w I półroczu przebiegała w ramach uchwalonego budżetu  i obejmowała przede wszystkim zadania bieżące. Płatności  dokonywane były terminowo zgodnie z zawartymi umowami. Płatności w zakresie wydatków  inwestycyjnych  planuje się na II półrocze co  wynika  z potrzeby zabezpieczenia środków w formie dotacji, kredytu oraz  z  procesu inwestycyjny związanego   z procedurą wyłonienia wykonawców robot.

W  I półroczu w ramach zawartych  umów  z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku  oraz z bankami  spłacone zostały raty  pożyczki   i  kredytu w kwocie  65.000  zł. Na II półrocze przypadają do spłaty raty w kwocie  1.235.685  zł. W miesiącu czerwcu uruchomiono został kredyt termomodernizacyjny w kwocie 242.446 zł. Zgodnie z zawartą umową i harmonogramem spłat  w miesiącu wrześniu planowane jest uruchomienie premii termomodrnizacyjnej w wysokości  60.611 zł.  Premia ta zmniejszy kwotę długu z tytułu zaciągniętego kredytu.

 

Stan zadłużenia gminy z tytułu pożyczek i kredytu na dzień 30 czerwca 2008 r. wynosi  10.926.446  zł oraz z tytułu zobowiązań wymagalnych Zakładu Energetyki Cieplnej 148.273,31, co stanowi łącznie 49,13  % planowanych dochodów ogółem. W II półroczu zgodnie z Uchwała budżetową na realizację zaplanowanych wydatków inwestycyjnych i remontowych planuje się  zaciągnąć  kredyty  i pożyczki w kwocie 1.200.000  zł. i stan zadłużenia gminy na koniec roku planowany jest w wysokości  10.830.150 zł. co stanowić będzie  48,05 % obecnego planu dochodów.

W II półroczu podjęte będą działania w celu doprowadzenia  do pełnej realizacji planu zarówno po stronie dochodów jak i wydatków bieżących . Realizacja wydatków inwestycyjnych a zakresie zadań wieloletnich uzależniona będzie od pozyskania środków unijnych.

 

 

Załączniki do pobrania

Pobierz Rozpakuj
Pobierz spakowane pliki Rozpakuj pliki i pobierz

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Dariusz Sieradzki 05-08-2008 10:51
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: Janina Kończak 05-08-2008
Ostatnia aktualizacja: Dariusz Sieradzki 18-05-2009 08:09