System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.
Budżet Gminy Kępice na rok 2009
Uchwała Nr XXX/191/2008
Rady Miejskiej w Kępicach
z dnia 18 grudnia 2008 roku
w sprawie uchwalenia budżetu gminy Kępice na rok 2009.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d” oraz lit. „i” ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591 ze zm.) oraz art. 165, art. 184, art. 188 ust. 2 i art. 195 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 ze zm.).
Rada Miejska uchwala, co następuje:
§ 1
Dochody budżetu gminy w wysokości 24.432.390 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1.
§ 2
-
Wydatki budżetu gminy w wysokości 28.706.059 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2.
-
Limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne w latach 2009 - 2011 zgodnie z załącznikiem nr 3 (3a - zadania inwestycyjne w 2009 roku).
§ 3
1.Przychody budżetu w wysokości 5.661.409 zł, rozchody w wysokości 1.387.740 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 4.
§ 4
W budżecie tworzy się rezerwy:
-
ogólną w wysokości - 130.000zł,
-
celową w wysokości - 120.000 zł,
z przeznaczeniem na:
-
wydatki bieżące na zarządzanie kryzysowe w kwocie - 20.000 zł.
-
wydatki bieżące na oświatę i wychowanie w kwocie - 100.000 zł.
§ 5
-
Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 5.
§ 6
-
Ustala się dochody w kwocie 126.000 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych.
-
Ustala się wydatki w kwocie 110.000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
-
Ustala się wydatki w kwocie 16.000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.
§ 7
-
Plan przychodów i wydatków w łącznej kwocie dla zakładów budżetowych:
- przychody - 5.120.637,42 zł,
- wydatki - 4.785.658,04 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 6
-
Plan dochodów i wydatków w łącznej kwocie dla dochodów własnych jednostek budżetowych:
- dochody - 134.000 zł;
- wydatki - 134.000 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 6
§ 8
-
Dotacje przedmiotowe dla zakładu budżetowego
-
100% kosztów utrzymania pozostałych budynków związanych z działalnością kulturalnej - 36.400. zł,
-
100% kosztów utrzymania ulic i zieleni w mieście - 27.865 zł,
-
Dopłata do 1m2 powierzchni użytkowej komunalnych zasobów
mieszkaniowych - 50.000 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 7.
-
Dotacje podmiotowe dla:
-
gminnych instytucji kultury na łączną kwotę - 768.500 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 8.
-
Dotacje celowe na zadania własne gminy realizowane przez podmioty należące i nie należące do sektora finansów publicznych na łączną kwotę - 233.000 zł, zgodnie załącznikiem nr 9.
§ 9
Wydatki na programy realizowane z udziałem funduszy strukturalnych
zgodnie z załącznikiem nr 10
§ 10
Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości:
-
przychody - 70.000 zł,
-
wydatki - 70.000 zł,
w tym:
wydatki na zakupy inwestycyjne w kwocie 23.000 zł zgodnie z załącznikiem nr 11
§ 11
Limity zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek zaciąganych na:
-
sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu -w kwocie 300.000 zł;
-
sfinansowanie planowanego deficytu budżetu - w kwocie 4.273.669 zł;
-
spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów - w kwocie 1.387.740 zł.
§ 12
Upoważnia się Burmistrza do:
-
zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do wysokości 300.000 zł,
-
zaciągania zobowiązań:
-
na finansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne, określone w załączniku nr 3 , do wysokości 300.000 zł.
-
z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i termin zapłaty upływa w 2010 roku na łączną kwotę 1.500.000 zł,
-
dokonywania zmian w planie wydatków , z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami.
5) przekazania kierownikom jednostek budżetowych uprawnień do dokonywania przeniesień w planie wydatków oraz w planie dochodów własnych i wydatków nimi finansowanych,
6) przekazania kierownikom innych jednostek organizacyjnych gminy uprawnień do dokonywania przeniesień w planie wydatków
7) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.
§ 13
Wykonanie Uchwały powierza się Burmistrzowi Kępic
§ 14
Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2009 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego .
Załączniki do pobrania
Pobierz |
---|
Pobierz spakowane pliki |
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Dariusz Sieradzki | 22-05-2009 08:14 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | 22-05-2009 | |
Ostatnia aktualizacja: | Dariusz Sieradzki | 22-05-2009 08:17 |