System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.
Protokół nr XXXIII/2005 z Sesji Rady Miejskiej z dnia 24-02-2005r
PROTOKÓŁ NR XXXIII/2004
Z SESJI
RADY MIEJSKIEJ
W KEPICACH
Z DNIA 24 lutego 2005
SESJA ROZPOCZEŁA SIĘ O GODZ.12,00
SESJA ZAKOŃCZYŁA SIĘ O GODZ.16,30
Na stan 15 radnych w sesji uczestniczyło 12 radnych, według załączonej do protokołu listy obecności.-załącznik nr 1
W sesji uczestniczyli:
Pan Marek Piotr Mazur - Burmistrz Kępic
Pani Krystyna Pamuła - Z-ca Burmistrza Miasta i Gminy
Pani Janina Kończak - Skarbnik Gminy
Panie i Panowie sołtysi wsi Warcino, Korzybie, Podgóry ,Pustowo, Osowo,Barcino,Płocko,Mzdowo,Żelice,Biesowice,Barwino,Darnowo,Przytocko
Listy obecności załącznik nr 2.
Ad 1 a i b.
Obrady sesji otworzył Przewodniczący Rady Miejskiej Pan Eugeniusz Wiśniewski witając gości zaproszonych i radnych.
Na podstawie listy obecności stwierdził wymaganą ilość radnych do prowadzenia obrad i podejmowania uchwał.
c/przyjęcie protokołu z ostatniej sesji
Pan Przewodniczący poinformował, że protokóły z ostatnich sesji Rady Miejskiej były wyłożone do wglądu w biurze Rady, zaproponował przyjęcie protokołów bez odczytywania.
Protokoły zostały przyjęte 12 głosami za.
d/przyjęcie porządku obrad
Pan Przewodniczący zaproponował następujący porządek dzisiejszej sesji :
1).Sprawy organizacyjne:
a/otwarcie sesji
b/stwierdzenie prawomocności obrad
c/przyjęcie porządku obrad.
d)przyjęcie protokołów z sesji
2.Informacja z działalności Burmistrza Kępic w okresie między sesjami.
3.Interpelacje radnych.
4.Zapytania i wnioski sołtysów
5.Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na rok 2005.
6.Projekt uchwały w sprawie zmiany w uchwale nr XVIII/134/2004 w sprawie ustalenia diet i zwrotu kosztów podróży dla radnych
7.Projekt uchwały w sprawie ustalenia diet i zwrotu kosztów podróży służbowych dla sołtysów.
8.Projekt uchwały w sprawie planu pracy Rady Miejskiej na rok 2005.
9.Wybór Wiceprzewodniczącego Rady.
10.Sprawozdanie z pracy komisji Rady za rok 2004.
11.Plany pracy komisji stałych Rady na rok 2005.
12.Projekt uchwały w sprawie zmian w Strategii Gminy na lata 2000-2015.
13.Projekt uchwały w sprawie zmian w Planie Rozwoju Lokalnego Gminy Kępice na lata 2004-2006.
14.Projekt uchwały w sprawie powołania Komisji Inwentaryzacyjnej do sporządzenia spisu inwentaryzacyjnego mienia komunalnego.
15.Odpowiedzi na interpelacje radnych.
16.Wolne wnioski i zakończenie obrad.
a)informacja w sprawie regulaminu udzielania pomocy materialnej
o charakterze socjalnym dla uczniów.
Uwagi do porządku obrad wnieśli:
Pan Waldemar Tylski - składam wniosek formalny ,aby informacje z pracy Burmistrza Pan Burmistrz przedstawił na piśmie , a nie prezentował bezpośrednio na sesji ze względu na obszerny porządek dzisiejszej sesji .
Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie przedstawiony wniosek p.radnego Tylskiego.
Powyższy wniosek został przyjęty 10 głosami „za” przy 1 głosie przeciwnym i dwóch głosach wstrzymujących (doszedł p. Deszczyków).
W dalszej kolejności p. Przewodniczący poddał pod głosowanie przedstawiony porządek obrad wraz z przyjętą zmianą.
Porządek został przyjęty jednogłośnie.
Ad 3.Interpelacje radnych
Interpelacje zgłosili:
Pan Piotr Bućko - poruszył sprawę zimowego utrzymania dróg; chodzi o drogę Płocko -Biesowice , a szczególnie drogę Płocko-Pustowo ten odcinek drogi jest nie przejezdny, nie mogą minąć się tam samochodem, gdyż jest bardzo wąsko i wysoka warstwa luźnego śniegu .
Pan Zenon Słomski - prosił o wyjaśnienie następujących spraw:
1)sprawa braku wody w Korzybiu - w tym tygodniu 3 razy nie było wody. Proszę o wystosowanie pisma do Kolei, aby bardziej przejęli się tą sprawą.
2)chciałbym wiedzieć czy wpłynął zaległy podatek od Zakładu Garbarskiego, termin wpłaty to 14.12.2004r.
3)jakie jest przeznaczenie budynków takich jak :przejęty budynek stołówki, druga część budynku gdzie mieści się Policja ,pustostan w Barcinie w budynku ośrodka zdrowia .
4)ile jest projektów inwestycyjnych w Gminie i na jakie zadania, czy nie straciły one ważności.
5)zakres czynności Pani Burmistrz o który już się zwracałem, bo w wielu sprawach mamy kontrowersyjne zdanie.
Pan Eugeniusz Deszczyków- poruszył następujące sprawy:
1)ogromne dziury na drodze na odcinku jadąc do Słupska przed Obłężem. Ogromne dziury mogą być przyczyną wypadku. Myślę, że odpowiednie służby drogowe powinny wiedzieć jak rozwiązać sprawę.
2)przyśpieszyć działania zmierzające do jak najszybszego zagospodarowania budynku po stołówce garbarskiej.
3)przyśpieszenie działań zmierzających do przeniesienia bazaru w inne miejsce, aby ten temat znów nie został przełożony na następny rok .
Pan Waldemar Tylski -
1)chciałbym się odnieść do protokołu z zebrania wiejskiego, który otrzymałem do podpisania , ja go nie podpiszę bo jest napisany stronniczo , protokół został spreparowany i nie wszystko jest zawarte w protokole, to co było na zebraniu wiejskim.
Chodzi o zapis w protokole z zebrania; umieszczenie p. Przewodniczącego na końcu listy osób uczestniczących w zebraniu ; chciałbym przypomnieć, że władzę uchwałodawczą jest Rada i Przewodniczący Rady, a władzą wykonawczą Burmistrz.
2)został podwyższony czynsz mieszkaniowy, proszę przedstawić kalkulację kosztów i omówić zasadność podwyżki.
3)sprawa wywozu ścieków- chodzi o to ,że przy posiadaniu wodomierza jest różnica między ilością zużytej wody ,a ilością ścieków, proszę o przedstawienie kalkulacji kosztów.
4)świetlica w Obłężu - zawieszenie działalności.
Pani Burmistrz dała mi notatkę służbową o zawieszeniu działalności świetlicy, ze względu na niską temperaturę - mniej niż 18 stopni, została napisana po fakcie. Chciałbym wiedzieć czy zostały zawieszone zajęcia w jakiejkolwiek świetlicy gdy temperatura nie przekraczała 18 stopni Celsjusza .
Na jakiej zasadzie została wydana decyzja o zawieszeniu zajęć opiekuńczo-wychowawczych w świetlicy w Obłężu.
5)sprawa budowy chodników przez mieszkańców tzw. wspieranie inicjatyw społecznych - na podstawie wycinków prasowych dowiadujemy się, że takie inicjatywy w innych gminach są popierane przez władze. Ja zawsze zabiegałem o to, aby u nas taka inicjatywa powstała, ale do tego nie doszło.
6)chciałbym wiedzieć czy sołtysi wiedzą o programach unijnych np. ”Sport po 16-tej”, ”Bieda ,środowisko naturalne”. Z programu „Bieda ,środowisko naturalne” wsie popegerowskie mogły otrzymać wsparcie finansowe.
7)do p. radnego Pamuły ; został Pan odwołany ze stanowiska Wiceprzewodniczącego Rady ,ze względu na brak współpracy z radą. Był Pan na ostatnim zebraniu w Obłężu i zachowywał się Pan w sposób, że zachowanie to nie było godne radnego.
Pan Przewodniczący poinformował ,że odpowiedzi na interpelacje radnych zostaną udzielone zgodnie z porządkiem obrad w punkcie 15.
AD 4.Zapytania i wnioski sołtysów
Pan Henryk Palewski -sołtys wsi Osowo -powstała inicjatywa mieszkańców wsi Osowo i Podgóry w związku z remontem kościółka w Osowie. Kościół w Osowie jest zabytkiem ,wymagającym remontu ,nasza pomoc finansowa jest niewystarczająca ,dlatego zwracamy się z prośbą o wsparcie remontu wieży. Koszt odnowienia wieży to kwota 30.000zł,część materiału już zakupiono. Jako sołtys tej miejscowości prosiłbym o wsparcie finansowe gminy, aby i z naszym kościółkiem nie stało się tak jak z kościółkiem w Ciecholubiu czy Chorowie.
Pani Rapta Krystyna -sołtys wsi Przytocko -chciałabym poinformować drogowców ,że miejscowość Przytocko istnieje w gminie Kępice , a granica gminy kończy się na drodze do Rzeczycy i do granicy gminy należy odśnieżać drogi, a nie do znaku miejscowości Przytocko .Proszę o przypomnienie o tym drogowcom.
Zebranie wiejskie w Przytocku odbędzie się w dniu 15 lutego 2005 ,proszę przygotować się do szerokiej dyskusji w sprawie podatków ,bo mieszkańcy chcą wiedzieć dlaczego są tak wysokie podatki. Mieszkańcy mają już dość płacenia tak wysokich podatków od nieruchomości, szczególnie od budynków gospodarczych. Dawniej w tych budynkach ludzie trzymali inwentarz: kury, świnki; coś co im przynosiło dochód. Teraz te budynki stoją puste ,a podatek jest bardzo wysoki.
Pan Andrzej Bogusławski - sołtys wsi Warcino - W Warcinie powstała wyższa uczelnia ,rozmawiałem z prorektorem p.Szyszko ,który twierdzi ,że uczelnia -władze uczelni są chętni do współpracy na rzecz środowisk lokalnych. Pan Szyszko chce się w tej sprawie skontaktować z p. Burmistrzem i sołtysami wsi. Uczelnia wyraża chęć pomocy w zagospodarowaniu placów ,pomoc w planach zagospodarowania itp. Na ile oni będą mogli pomóc to zobaczymy. Wszystkie te prace byłyby wykonywane nieodpłatnie, Uważam, że możemy skorzystać z takiej pomocy.
Pani Synakowska Wiesława - sołtys wsi Żelice - w Żelicach jest świetlica wiejska ,ale tam nie ma toalety ,ani wody .Jak można prowadzić w takich warunkach zajęcia .Jeżeli tak nadal będzie to chyba należałoby zamknąć świetlicę.
Pan Bronisław Braczkowski - sołtys wsi Korzybie- roznosząc nakazy podatkowe mieszkańcy pytają mnie czyja to jest decyzja o zmianie sposobu użytkowania gruntów kl. V i VIZ. Teraz te działki obligatoryjnie zostały wyłączone spod zabudowy i trzeba za nie płacić podatek pomimo tego ,że np. przylegającej do linii torów. Czyja to jest decyzja i czy to jest prawnie uzasadnione.
Pan Przewodniczący poinformował ,że odpowiedzi na wnioski sołtysów zostaną udzielone zgodnie z porządkiem obrad w punkcie 15.
AD 5.Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na rok 2005.
Pan Przewodniczący poinformował, że projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na rok 2005 został przedstawiony na posiedzeniach komisji przez Panią Skarbnik, poprosił przewodniczących komisji o opinie w tej sprawie:
Pani Krystyna Łabędzka -Komisja Infrastruktury Społecznej - komisja dwoma głosami „za” 2 głosach przeciwnych i 1 wstrzymującym
Pan Eugeniusz Deszczyków - Komisji Gospodarczej - komisja jednogłośnie przyjęła projekt powyższej uchwały.
Pani Maria Derra - Komisja Rolnictwa Budownictwa i Ochrony Środowiska - komisja jednogłośnie przyjęła projekt powyższej uchwały.
Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt uchwały nr XXXIII/204/2005 w sprawie zmian w budżecie gminy na rok 2005.
Uchwała nr XXXIII/204/2005 sprawie zmian w budżecie gminy na rok 2005 została przyjęta 9 głosami „za” przy trzech głosach przeciw i 1 głosie wstrzymującym i stanowi załącznik nr 3 do protokołu.
AD 6.Projekt uchwały w sprawie zmiany w uchwale nr XVIII/134/2004 w
sprawie ustalenia diet i zwrotu kosztów podróży dla radnych.
Pan Przewodniczący poinformował, że projekt uchwały w sprawie zmiany w uchwale nr XVIII/134/2004 w sprawie ustalenia diet i zwrotu kosztów podróży dla radnych został przedstawiony na posiedzeniach komisji ,poprosił przewodniczących komisji o opinie w tej sprawie :
Pani Krystyna Łabędzka -Komisja Infrastruktury Społecznej - komisja proponuje utrzymać diety na obecnym poziomie bez corocznej waloryzacji.
Pan Eugeniusz Deszczyków - Komisji Gospodarczej- stosunkiem głosów dwa do jednego komisja proponowała zdjąć ten temat z porządku obrad.
Pani Maria Derra-Komisja Rolnictwa Budownictwa i Ochrony Środowiska - komisja proponuje utrzymać diety na obecnym poziomie wykreślić z poprzedniej uchwały punkt 4 w paragrafie pierwszym dot. waloryzacji.
Dyskusja :
Pan Eugeniusz Deszczyków-jestem za pozostawieniem diet na tym poziomie co są ,gdyż dla mnie to nie jest wynagrodzenie ,ale rekompensata z tytułu uczestniczenia w sesji .Pan Deszczyków odczytał pismo dyrektora ze swojego zakładu pracy ,gdzie mówi się o zwalnianiu go z pracy w związku z pracą radnego ,ale za ten czas radny nie otrzymuje wynagrodzenia.
Ja proponuję pozostawienie diet na tym samym poziomie łączenie z waloryzacją.
Pan Eugeniusz Kluk- uważam, że powinniśmy trochę przedstawić historii na temat diet dla informacji gości i radnych .Na tej sali spotykamy się 2,5 roku i na tej sali witamy dzisiaj prasę ,której nie było kiedy zatwierdzaliśmy podatki.
Stawki podatkowe zostały zatwierdzone w listopadzie ,średni wzrost stawek około 4 % .Po tym terminie odbyła się już sesja nadzwyczajna gdzie Pan Burmistrz proponował wzrost dwóch stawek podatkowych w podatku od nieruchomości ,których rada nie przyjęła.
Pani sołtys mówi o biednym środowisku naszej gminy, jak ja użyłem tego sformułowania to mówiono o populiźmie .
Wniosek w sprawie diet został przyjęty na sesji nadzwyczajnej. Pan radny sam podpisał się za niższymi podatkami .Cieszę , że tej grupie radnych przybędzie jeden radny ,a Panu Burmistrzowi ubędzie .
Sprawa diet jest otoczona bardzo szeroką informacją, a szczególnie prasową. Diety są rekompensatą za utracone zarobki, co radni robią z tymi dietami to ich sprawa .
Pan Wiesław Leończuk- jest 14 radnych x 91,00zł to kwota około 1200 zł ,a Pan Burmistrz proponując maksymalne stawki podatkowe proponował wzrost dochodów o 550.000zł.
Jestem za tym aby diety pozostały na tym poziomie co są w tym roku.
Pan Kazimierz Pamuła - jestem posądzony że omawianie tematu diet jest przyczyną obecność prasy na dzisiejszej sesji.Dlatego proszę p. Kowalskiego z Dziennika Bałtyckiego o odpowiedź na czyje zaproszenie uczestniczy w dzisiejszej sesji.
Pan Kowalski - na zaproszenie p. Przewodniczącego.
Pan Kazimierz Pamuła- wniosek w sprawie diet został przyjęty na sesji nadzwyczajnej w dniu 10 grudnia 2004 cytuję . zapis”
„Pani Krystyna Łabędzka - chciałabym przedstawić swoje odczucia po dyskusjach z poprzedniej sesji i dzisiejszej. Uważam, że wszyscy powinniśmy dążyć aby coś po tej kadencji rady pozostało widocznego w gminie , a to są inwestycje. Przy ustalaniu stawek podatkowych powracamy do tego ,że nasze społeczeństwo jest biedne i nie będzie miało z czego płacić podatków. Jeżeli tak jest to dlaczego my jako radni nie obniżymy sobie diet o połowę, aby pomóc tym najbiedniejszym. Stawki podatkowe dotykają większość mieszkańców tych biednych i bogatych i ciągłe powoływanie się na osoby najbiedniejsze jest niestosowne.
Pan Kazimierz Pamuła- w tej radzie zwyciężył populizm. Realizacja każdego zadania daje oszczędności mieszkańcom. Niedługo skończy się modernizacja kotłowni w Biesowicach i Ci mieszkańcy będą mieli zaoszczędzone pieniądze bo nie wzrosną koszty ogrzewania. Przez ustalenie takich podatków my będziemy mieć mniej środków na zadania , absorbcję środków unijnych.
Proszę aby Pan radca przygotował projekt uchwały w sprawie zmiany diety radnych i Panu Przewodniczącemu. Uważam, że powoływanie się ciągle na ludzi biednych jest niemoralne .
Pan Przewodniczący Rady - ja swoją dietę w części oddaję jako dofinansowanie- wsparcie różnych imprez na terenie gminy. Czy będzie ona mniejsza , bo taka będzie wola rady to i tak będę to robił.
Pan Leszek Nędzi - proszę w ten sposób nie podważać decyzji radnych ,którzy głosowali przeciw .Wykorzystanie diety przez radnego to każdego indywidualna sprawa ,czy są to cele charytatywne ,czy nie, to nie jest ważne. Ale nie może być to karą ,że nie głosowano chórem za przedstawionym projektem , a tak to wygląda.
Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie wniosek zgłoszony przez Pana Kazimierza Pamułę dot. przygotowania projektu uchwały w sprawie zmiany wysokości diety dla radnych .
„za” powyższym wnioskiem głosowało 6 radnych
„przeciwnych” było 5 radnych
„wstrzymało się od głosu” - dwóch radnych „koniec cytatu.
Sześciu radnych glosowało za tym, że będziemy pracować nad projektem uchwały. Na sesji w dniu 28 grudnia 2004 większością głosów odesłano ten wniosek ponownie do komisji rady i komisje nad tym pracowały.
Uważam, że jesteśmy biedną gminą ,brak absorbcji środków unijnych ,gdyż nie mamy swoich ,będzie przyczyną mniejszej ilości inwestycji. Obniżenie diety o połowę to jest to kwota 70.000zł ,które można przeznaczyć na inny cel. Proszę popatrzyć ile diet ma przewodniczący rady, nie mówimy o 14 dietach ale o 27 dietach miesięcznie .
Pan Eugeniusz Kluk - na diety przeznaczone jest w tym roku kwota 68.000zł ,obniżenie tej diety o połowę to kwota 30 .000zł ,a nie 70.000 jak twierdził p. radny.
Pani Waldemar Tylski - sprawa obniżenia diet przez p. Pamułę została przedstawiona na sesji ,kiedy Rada nie przyjęła uchwały dot. zmiany podatku od nieruchomości .
Pan Eugeniusz Wiśniewski - ma Pan rację, że temat dot. obniżenia diet zgłosiła p. Krystyna Łabędzka, ale Pan wykorzystał tę sytuację i zgłosił Pan wniosek formalny.
Radni otrzymują diety za pracę w Radzie , uważam, że moją dietę otrzymuję za moją pracę. Jestem w Urzędzie na pewno częściej niż radni. Dietę którą otrzymuję przekazuję jako wsparcie finansowe na różne cele: zawody sportowe, na rzecz rady parafialnej itp. oraz zwrot poniesionych kosztów wynikających z pełnionej funkcji
Kończąc dyskusję Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie wniosek zgłoszony przez Komisję Infrastruktury Społecznej oraz Komisję Rolnictwa o pozostawienie diet na poziomie 91,00zł oraz wykreślenie z uchwały nr XVIII/134/2004 z dnia 4 marca 2004 w paragrafie 1 ustępu 4 -dot. waloryzacji diet.
Powyższy wniosek został przyjęty 9 głosami „za „ przy 1 głosie przeciwnym i 3 głosach wstrzymujących.
Następnie Pan Przewodniczący przedstawił projekt uchwały nr XXXIII/205/2005 w sprawie zmiany w uchwale nr XVIII/134/2004 w sprawie ustalenia diet i zwrotu kosztów podróży dla radnych
Uchwała nr XXXIII/205/2005 w sprawie zmiany w uchwale nr XVIII/134/2004 w sprawie ustalenia diet i zwrotu kosztów podróży dla radnych
została przyjęty 9 głosami „za „ przy 1 głosie przeciwnymi 3 głosach wstrzymujących i stanowi załącznik nr 4 do protokołu.
AD 7.Projekt uchwały w sprawie ustalenia diet i zwrotu kosztów podróży służbowych dla sołtysów.
Pan Przewodniczący poinformował, że projekt uchwały w sprawie ustalenia diet i zwrotu kosztów podróży służbowych dla sołtysów został przedstawiony na posiedzeniach komisji ,poprosił przewodniczących komisji o opinie w tej sprawie :
Pani Krystyna Łabędzka -Komisja Infrastruktury Społecznej - komisja jednogłośnie przyjęła przedstawiony projekt uchwały.
Pan Eugeniusz Deszczyków - Komisji Gospodarczej- komisja zaproponowała dietę zryczałtowaną w wysokości 100,00.
Pani Maria Derra -Komisja Rolnictwa Budownictwa i Ochrony Środowiska -komisja jednogłośnie przyjęła przedstawiony projekt uchwały.
Dyskusja:
Pan Eugeniusz Deszczyków - przewodniczący komisji Gospodarczej. Komisja Gospodarcza Rady proponując taką stawkę zrobiła to z dbałości o finanse gminy, ale po szerszej informacji dot. prac jaką wykonują sołtysi ,komisja wycofuje swój wniosek i w pełni popiera przedstawiony projekt.
Pan Andrzej Wieliczko - wyjaśnił ,że od miesiąca marca każdy sołtys będzie otrzymywał dietę zryczałtowaną w wysokości 120,00zł bez względu na ilość sesji jakie będą się odbywały .Każdy sołtys za swoją pracę będzie otrzymywał dietę zryczałtowaną w zatwierdzonej kwocie.
Pan Przewodniczący odczytam projekt uchwały nr XXXIII/206/2005 w sprawie ustalenia diet i zwrotu kosztów podróży służbowych dla sołtysów po wprowadzeniu zmian
Uchwała nr XXXIII/206/2005 w sprawie ustalenia diet i zwrotu kosztów podróży służbowych dla sołtysów po wprowadzeniu zmian została przyjęta 13 głosami „za” i stanowi załącznik nr 5 do protokołu.
AD 8.Projekt uchwały w sprawie planu pracy Rady Miejskiej na rok 2005.
Pan Przewodniczący poinformował, że projekt uchwały w sprawie planu pracy Rady Miejskiej na rok 2005 został przedstawiony na posiedzeniach komisji, poprosił przewodniczących komisji o opinie w tej sprawie :
Pani Krystyna Łabędzka -Komisja Infrastruktury Społecznej- komisja zaproponowała wprowadzenie do planu pracy Rady tematu dotyczącego bezrobocia .
Pan Eugeniusz Deszczyków - Komisji Gospodarczej - komisja proponuje wykreślenie z planu w miesiącu marcu tematu:” Podjęcie uchwały o przystąpieniu do opracowanie Lokalnego Operacyjnego Programu Rozwoju Przedsiębiorczości „
Pani Maria Derra -Komisja Rolnictwa Budownictwa i Ochrony Środowiska- komisja zaproponowała wprowadzenie do planu pracy Rady tematu dotyczącego oceny stanu bezrobocia w miesiącu czerwcu.
Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie propozycje komisji Infrastruktury Społecznej i Komisji Rolnictwa dot. wprowadzenia w miesiącu czerwcu tematu: ”ocena stanu bezrobocia na terenie gminy Kępice.
Powyższy wniosek został przyjęty 13 głosami „za”
Dyskusja :
Pan Eugeniusz Deszczyków- przewodniczący komisji Gospodarczej - komisja proponuje wykreślenie lub przeniesienie realizacji tego tematu w terminie późniejszym. Mamy wątpliwości co do zasadności tego tematu.
Pan Leszek Michlewicz- uchwała jest tylko o przystąpieniu do Programu Rozwoju Przedsiębiorczości i tak komisja musi opracować program, dlatego uważam aby ten temat pozostawić.
Pan Eugeniusz Deszczyków - komisja Gospodarcza wycofuje swój wcześniejszy wniosek .
Pan Przewodniczący przedstawił projekt uchwały nr XXXIII/207/2005 w sprawie planu pracy Rady Miejskiej na rok 2005 (z jedną zmianą).
Uchwała w sprawie planu pracy Rady Miejskiej na rok 2005 została przyjęta 12 głosami „za” przy 1 głosie wstrzymującym i stanowi załącznik nr 6 do protokołu .
Ad 9.Wybór Wiceprzewodniczącego Rady.
Pan Przewodniczący poinformował, że zgodnie z art.19 ust.1 ustawy o samorządzie gminnym Rada wybiera ze swego grona Przewodniczącego i Wiceprzewodniczącego bezwzględną większością głosów w obecności co najmniej połowy ustawowego składu Rady, w głosowaniu tajnym.
Z tego względu zaproponował powołanie komisji skrutacyjnej w składzie trzy osobowym.
Pan Waldemar Tylski zgłosił kandydaturę p. Zenona Słomskiego ,który wyraził zgodę na pracę w komisji
Pan Eugeniusz Kluk zgłosił kandydaturę p. Wandy Dąbrowa ,która wyraziła zgodę na pracę w komisji
Pan Leszek Nędzi zgłosił kandydaturę p. Marii Derry która wyraziła zgodę na pracę w komisji .
Pan Przewodniczący poddał skład komisji pod głosowanie.
Skład komisji skrutacyjnej został przyjęty jednogłośnie.
Następnie Pan Przewodniczący poprosił o zgłaszanie kandydatów na wiceprzewodniczącego Rady.
Pan Waldemar Tylski zaproponował kandydaturę Pana Piotra Bućko na stanowisko Wiceprzewodniczącego Rady z uzasadnieniem.
Pan Piotr Bućko wyraził zgodę na kandydowanie.
Pan Eugeniusz Deszczyków -zaproponował jako kandydata na stanowisko Wiceprzewodniczącego Rady Panią Krystynę Łabędzką.
Pani Krystyna Łabędzka nie wyraziła zgody na kandydowanie.
Nie było więcej zgłoszeń.
Pan Przewodniczący ogłosił 15 minutową , w której komisja skrutacyjna przygotowała kartki do głosowania .
Po przerwie
Przewodnicząca Komisji poinformowała o zasadach głosowania i przeprowadziła głosowanie.
Po głosowaniu
Przewodnicząca Komisji odczytała protokół komisji skrutacyjnej z którego wynika ,że Wiceprzewodniczącym Rady Miejskiej został wybrany Pan Piotr Bućko.
Pan Przewodniczący odczytał uchwałę nr XXXIII/208/2005 w sprawie powołania Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej w Kępicach, która wraz z protokołem komisji skrutacyjnej oraz kartkami do głosowania stanowi załącznik nr 7 do protokołu.
Ad 10.Sprawozdanie z pracy komisji Rady za rok 2004.
Pan Przewodniczący poinformował, że na podstawie paragrafu 51 ust.3 Statutu Gminy Komisje Rady są zobowiązane przedstawić Radzie sprawozdanie ze swojej działalności raz w roku oraz w każdym czasie - na żądanie Rady.
Pan Przewodniczący poprosił Przewodniczących komisji o przedstawienie sprawozdań z pracy komisji:
Pani Krystyna Łabędzka -Z-ca Przewodniczącego Komisji Infrastruktury Społecznej przedstawiła sprawozdanie komisji ,które stanowi załącznik nr 8 do protokołu.
Pan Eugeniusz Deszczyków - Przewodniczący Komisji Gospodarczej przedstawił sprawozdanie z pracy komisji ,które stanowi załącznik nr 9 do protokołu.
Pani Maria Derra -Przewodnicząca Komisji Rolnictwa Budownictwa i Ochrony Środowiska przedstawiła sprawozdanie z pracy komisji ,które stanowi załącznik nr 10 do protokołu
Pan Eugeniusz Kluk - Przewodniczący Komisji Rewizyjnej zaproponował, iż z tego względu ,że sprawozdanie z pracy Komisji Rewizyjnej otrzymali radni i Państwo sołtysi wraz z zawiadomieniami na sesje, proponuję nie odczytywanie go ponownie .
Sprawozdanie komisji Rewizyjnej - załącznik nr 11 do protokołu.
Dyskusja :
Pani Krystyna Pamuła - dwie komisje rady zajmowały się sprawą p. Mazusia z Barwina na podstawie pism jakie wpłynęły do Urzędu. Były to paszkwile pod moim adresem .W protokole komisji Rewizyjnej były stwierdzenia ,że byłam winna tej sytuacji , a na końcu komisja stwierdza ,że skarga została załatwiona pozytywnie. Przedstawienie w ten sposób sprawy nie jest prawdziwe.
Pan Eugeniusz Kluk - Przewodniczący komisji Rewizyjnej poinformował, że 25 października 2005 odbyło się posiedzenie komisji , którego tematem było: Analiza skarg i wniosków skierowanych do Urzędu Miejskiego .Komisja zapoznała się z przedstawionymi materiałami i zaprosiła na kolejne posiedzenie Pana Burmistrza w celu wyjaśnienia wątpliwości jakie powstały po analizie materiałów.
Komisja przyjęła wyjaśnienia p. Burmistrza i ocenia pozytywnie powyższe załatwienie sprawy.
Nie wniesiono innych uwag .
Pan Przewodniczący poinformował, że sprawozdania komisji Rady zostały przyjęte.
Ad 11.Plany pracy komisji stałych Rady na rok 2005.
Pan Przewodniczący poprosił Przewodniczących komisji o przedstawienie planów pracy komisji na rok 2005.
Pani Krystyna Łabędzka -Z-ca Przewodniczącego Komisji Infrastruktury Społecznej przedstawiła plan pracy komisji
Pan Eugeniusz Deszczyków - Przewodniczący Komisji Gospodarczej przedstawił plan pracy komisji na rok 2005-03-16
Pani Maria Derra -Przewodnicząca Komisji Rolnictwa Budownictwa i Ochrony Środowiska przedstawiła plan pracy komisji na rok 2005.
Nie wniesiono uwag do planów pracy komisji
Pan Przewodniczący przedstawił projekt uchwały nr XXXIII/209/2005 w sprawie planu pracy komisji Rady Miejskiej w Kępicach rok 2005
Uchwała w sprawie planu pracy Komisji Rady Miejskiej na rok 2005 została przyjęta 13 głosami „za” i stanowi załącznik nr 11 do protokołu .
Ad 12.Projekt uchwały w sprawie zmian w Strategii Gminy na lata 2000-2015.
Pan Przewodniczący poinformował , że projekt uchwały w sprawie zmian w Strategii Gminy na lata 2000-2015 został przedstawiony na posiedzeniach komisji .
Przewodniczący poprosił przewodniczących komisji o opinie w tej sprawie:
Pani Krystyna Łabędzka -Komisja Infrastruktury Społecznej- komisja wnioskuje o:
- zmianę nazwy zadania nr 35 na : „przebudowa budynku na świetlicę wiejską wraz z zagospodarowaniem przyległego terenu we wsi Korzybie „
-zmianę nazwy zadania nr 43 na: budowa sali gimnastycznej przy Gimnazjum w Kępicach .Powyższy projekt uchwały komisja przyjęła przy 1 przeciwnym .
Pan Eugeniusz Deszczyków - Komisji Gospodarczej- komisja pozytywnie zaakceptowała projekt uchwały.
Pani Maria Derra -Komisja Rolnictwa Budownictwa i Ochrony Środowiska - komisja wnioskuje o:
- zmianę nazwy zadania nr 35 na : „przebudowa budynku na świetlicę wiejską wraz z zagospodarowaniem przyległego terenu we wsi Korzybie „
-wprowadzenie dodatkowych zadań :
1)budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Podgóry i Chorowo
2)budowę kanalizacji sanitarnej w miejscowości Bronowo .
Dyskusja:
Pan Marek Piotr Mazur - Burmistrz - nie ma znaczenia ,jak będzie nazwane zadanie czy budowa sali przy SP w Kępicach ,czy budowa sali przy Gimnazjum w Kępicach ,jeszcze nie wiemy czy będzie to duża sala ,czy dwie małe. Może tak będzie ,że będziemy mieć jedna salę przy gimnazjum
Podobnie jest z zadaniem zapisanym pod numerem 35: nie ma potrzeby uszczegółowiania tego zadania .Źle się stanie jak stworzymy podwójne nazewnictwo.W każdej wsi został powołany komitet ,który ustali co będziemy robić ,to naprawdę nie ma znaczenia jak to zadanie zostanie nazwane .Ja proponuję nie zmieniać tej nazwy.
Pan Eugeniusz Wiśniewski - wiem, że nic nie ustali komitet bez zgody Rady, ale zapis będzie wiążący. Zadanie w Bronowie i Barwinie zostały zapisane bardzo szczegółowo, tak powinno być i w przypadku Korzybia .Proponuję te zapisy zmienić.
Pan Marek Piotr Mazur - Burmistrz - w Korzybiu został zrobiony już projekt, ten projekt jest już gotowy, a w Bronowie i Barwnie projekty będą wykonywane. Ja tylko uprzedzam ,żebyśmy nie mieli kłopotów z tymi nazwami. Nie może być rozbieżności miedzy dokumentem już wykonanym, a nowo powstającym.
Pan Eugeniusz Wiśniewski -to dlatego właśnie komisja proponuje zmienić ten zapis.
Pan Eugeniusz Kluk -pod jaka nazwą zadanie to zostało ujęte w strategii.
Pani Z-ca Burmistrza -zadanie to brzmi: zagospodarowanie terenów pokolejowych w Korzybiu na cele użyteczności publicznej. Proponowany zapis: zagospodarowanie terenu na park wypoczynku i rekreacji w miejscowości Korzybie będzie obejmowała całość zadania.
Głosowanie :
Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie wnioski zgłoszone przez komisje:
1)zmianę nazwy zadania nr 35 na :przebudowa budynku na świetlicę wiejska wraz zagospodarowaniem przyległego terenu we wsi Korzybie.
Za powyższym wnioskiem głosowało 8 radnych „za” i 4 przeciw (nieobecny p.Pamuła).
2)zmiana zadania nr 42 na :budowę sali gimnastycznej przy gimnazjum w Kępicach .
Za powyższym wnioskiem głosowało 11 radnych „za” przy 1 głosie przeciw (nieobecny p.Pamuła).
3) wprowadzenie zadania: ”budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowości Podgóry i Chorowo”
Wniosek został przyjęty 11 głosami „za” przy 1 głosie przeciw (nieobecny p.Pamuła).
4)wprowadzenie zadania: „budowę kanalizacji sanitarnej w miejscowości Bronowo”
Wniosek został przyjęty 7 głosami „za” przy 5 głosach przeciwnych (nieobecny p.Pamuła).
Pan Przewodniczący przedstawił projekt uchwały nr XXXIII/210/2005 w sprawie zmian w Strategii Gminy na lata 2000-2015 (po wprowadzeniu zmian).
Uchwała nr XXXIII/210/2005 2005 w sprawie zmian w Strategii Gminy na lata 2000-2015 została przyjęta 10 głosami „za” przy 3 głosach wstrzymujących (obecny p. Pamuła) i stanowi załącznik nr 12 do protokołu.
Ad 13.Projekt uchwały w sprawie zmian w Planie Rozwoju Lokalnego Gminy Kępice na lata 2004-2006.
Pan Przewodniczący poinformował, że projekt uchwały w sprawie zmian w Planie Rozwoju Lokalnego Gminy Kępice na lata 2004- 2006 został przedstawiony na posiedzeniach komisji ,poprosił przewodniczących komisji o opinie w tej sprawie :
Pani Krystyna Łabędzka -Komisja Infrastruktury Społecznej - komisja wnioskuje o:
1)zmianę nazwy zadania nr 10 na : „przebudowa budynku na świetlicę wiejską wraz z zagospodarowaniem przyległego terenu we wsi Korzybie „
2)wykreślnie z projektu zadań lp. 50 i 51
Projekt uchwały po wprowadzeniu zmian została przyjęta 3 głosami „za” przy 2 głosach wstrzymujących się.
Pan Eugeniusz Kluk - zadanie zapisane pod numerem 50 i 51 są to zadanie które będą realizowane w latach 2007-2008 ,których nie obejmuje plan na lata 2004-2006.Wprowadzanie tych zadań poza przedział czasowy Planu Rozwoju Lokalnego Gminy Kępice na lata 2004 - 2006 jest zbędne.
Pan Eugeniusz Deszczyków - Komisji Gospodarczej-komisja pozytywnie ustosunkowała się do projektu uchwały
Pani Maria Derra -Komisja Rolnictwa Budownictwa i Ochrony Środowiska - komisja wnioskuje o przyjęcie nazwy zadania nr 10 taką jaka jest w strategii tj.
„przebudowa budynku na świetlicę wiejska wraz zagospodarowaniem przyległego terenu we wsi Korzybie.”
Brak dyskusji.
Głosowanie :
Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie wnioski zgłoszone przez komisje:
1)zmianę nazwy zadania nr 10 na :”przebudowa budynku na świetlicę wiejska wraz zagospodarowaniem przyległego terenu we wsi Korzybie”.
Za powyższym wnioskiem głosowało 9 radnych „za” i 4 radnych wstrzymało się od głosu .
2)wykreślenie z projektu uchwały zadania lp. 50 pod nazwą :budowa kanalizacji sanitarnej w m. Osowo wraz z rurociągiem tłocznym z m. Warcino do Osowa i lp.51pod nazwą : budowa wodociągu rozdzielczego w m. Obłęże i wodociągu przesyłowego z Osiek do Obłęża.
Za powyższym wnioskiem głosowało 9 radnych „za” , 1 radny wstrzymał się od głosu i 3 było przeciwnych.
Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt uchwały nr XXXIII/211/2005 w sprawie zmian w Planie Rozwoju Lokalnego Gminy Kępice na lata 2004-2006. (po wprowadzeniu zmian).
Uchwała nr XXXIII/211/2005 w sprawie zmian w Planie Rozwoju Lokalnego Gminy Kępice na lata 2004-2006.została przyjęta 12 głosami „za” i przy 1 głosie wstrzymującym i stanowi załącznik nr 13 do protokołu .
Ad 14.Projekt uchwały w sprawie powołania Komisji Inwentaryzacyjnej do sporządzenia spisu inwentaryzacyjnego mienia komunalnego.
Pan Przewodniczący poinformował, że projekt uchwały w sprawie powołania Komisji Inwentaryzacyjnej do sporządzenia spisu inwentaryzacyjnego mienia komunalnego był przedstawiony na posiedzeniach komisji ,poprosił przewodniczących komisji o opinie w tej sprawie :
Pani Krystyna Łabędzka -Komisja Infrastruktury Społecznej -komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały,
Pan Eugeniusz Deszczyków - Komisji Gospodarczej komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały,
Pani Maria Derra- Komisja Rolnictwa Budownictwa i Ochrony Środowiska komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały
Wyjaśnień udzielił Pan Burmistrz Kępic - ten projekt uchwały to kontynuacja procesu komunalizacyjnego z roku 1990, gdzie Gmina przejmowała na własność nieruchomości. Przejmowanie mienia odbywało się w formie decyzji administracyjnych. Jest to ostatni rok do przejmowania majątku tym trybem.
Nie wniesiono uwag do przedstawionego projektu uchwały.
Przewodniczący przedstawił projekt uchwały nr XXXIII/212/2005 w sprawie powołania Komisji Inwentaryzacyjnej do sporządzenia spisu inwentaryzacyjnego mienia komunalnego.
Uchwała nr XXXIII/212/2005 w sprawie powołania Komisji Inwentaryzacyjnej do sporządzenia spisu inwentaryzacyjnego mienia komunalnego została przyjęta 13 głosami „za” i stanowi załącznik nr 14 do protokołu.
Ad 15.Odpowiedzi na interpelacje radnych.
Odpowiedzi na interpelacje radnych udzielił Pan Marek Piotr Mazur Burmistrz Kępic.
*interpelacja zgłoszona przez p. Bućko -odśnieżanie dróg gminnych powiatowych i wojewódzkich. Myślę ,że drogi gminne były dobrze odśnieżane poza droga do Mzdowca, która została odśnieżona niedawno.
Dobrze były ośnieżane drogi wojewódzkie Bytów-Polanów. Wczorajszy dzień i duży wiatr powodował tworzenie się zasp na drogach .
Zwrócę się z informacją do Zarządu Dróg ,że drogi są odśnieżane bardzo wąsko co utrudniało mijanie się samochodów.
*interpelacja zgłoszona przez p.Słomskiego
-sprawa funkcjonowania wodociągu w Korzybiu .O stanie technicznym tego wodociągu PKP wie. Sieć wodociągowa jest stara .Kolej chce aby sprawa sama się rozwiązała. Jesteśmy świadomi, że budowa wodociągu w Korzybiu jest konieczna.
-sprawa płatności podatków Zakładu o który Pan pytał - przekażę tę sprawę na piśmie.
-nieruchomości przejęte na rzecz Gminy -
tj:
1)stołówka ,w której ma się znajdować biblioteka,
2)budynek dawnej Policji -szukamy sposobu na wyprowadzenie lokatorów z tego budynku .Budynek ten jest przeznaczony na mieszkania , chcemy aby było tam co najmniej 8 mieszkań.
3)budynek w Kępicach przy Policji -trwają rozmowy z posadowieniem tutaj oddziału ratownictwa medycznego. Jest szansa na to ,aby w Kępicach stacjonowały karetki pogotowia .Nie ukrywam też ,że będzie tam dom dla osób starszych. Trwają rozmowy w tej sprawie.
4)sprawa projektów na różnego rodzaje inwestycje -mamy ich 19 (załącznik nr ......)Żaden z projektów nie jest przeterminowany .Pozwolenia na budowę są aktualne.
5)zakres kompetencji Z-cy Burmistrza przekażę na piśmie ,ja się nie wzbraniam w przekazaniu zakresu obowiązków.
6)sprawa drogi wojewódzkiej wraca co roku gdyż, co roku robią się nowe dziury .Tam już dawno powinien być położony nowy dywanik asfaltowy.Są szanse ,że będzie przeprowadzony remont drogi ,gdyż jest już nowy dywanik do Suchorza.
*interpelacja p.Deszczyków -sprawa targowiska zostanie rozwiązana w najbliższym czasie.
*interpelacje zgłoszone przez p.Tylskiego
-sprawa czynszów mieszkaniowych -czynsze wzrosną od 1 kwietnia w mieszkaniach będących w administracji ZGKIM .ZGKIM rozpoczął adaptację budynków, które nie były budynkami mieszkalnymi i dlatego też konieczne jest zwiększenie funduszu remontowego ,który przeznaczony jest na ten cel. Domagają się remontu wszyscy lokatorzy tych mieszkań.
-proszę o sprecyzowanie o co chodzi ze ściekami, gdyż nie wiem co Pan miał na myśli zadając to pytanie.
Uważam, że przez dwa lata ostatniej kadencji wykonano tyle inwestycji ,co odpowiada ilości inwestycji przez całą poprzednią kadencję.
-brak informacji o programach - takie programy musimy mieć kim napisać. Staramy się informować sołtysów o możliwościach programowych ,ale o tych realnych ,możliwych do stworzenia.
Odpowiedzi na wnioski zgłoszone przez sołtysów:
-sprawa podatków: zwiększenie podatków, a tym samym zwiększenie dochodów gminy daje nam szanse na uzyskanie środków z zewnątrz .To ,że się mówi ,że mamy najwyższe podatki to jest nieprawda ;przy podatku od gruntu my mamy 0,15 zł a w Gminie Słupsk i Kobylnica jest 0,30 zł, ale u nich ten wzrost następował sukcesywnie, a u nas musimy to robić gwałtowniej.
Jeżeli powiem ,że ponad 500.000zł z budżetu gminy trafia na: dożywianie dzieci w szkołach , na dowożenie dzieci , dodatki mieszkaniowe .To są wszystko środki które trafiają do rodzin najuboższych, wymagających pomocy - to jest również pomoc.
Spotkamy się z mieszkańcami Przytocka i odpowiemy na zgłoszone pytania dot. podatków oraz na te typu :kiedy będzie droga , jak z nowymi miejscami pracy ,a to wszystko zależne jest od dochodów w budżecie .Jeżeli nie skorzystamy w tej chwili ze środków UE to nie zrealizujemy żadnej inwestycji np. kotłownia w Biesowicach ,nowy obiekt na pewno obniży koszty ogrzewania mieszkań, czy nie jest to pomoc dla mieszkańców?. Jeżeli nie będziemy mieć swoich pieniędzy to środki z zewnątrz będą trudne do zdobycia .Kredyt, który planujemy zaciągnąć w kwocie 2.600.00zł przeznaczymy na inwestycje .Musimy się zdecydować ,jakie zadania będziemy realizować np. wodociąg w Korzybiu zgłaszany przez p. Słomskiego, czy wchodzimy w takie zadania, czy nie.
-kościół w Osowie -jeżeli będzie szansa wsparcia obiektów zabytkowych przez Gminę ,bo kościół w Osowie jest obiektem zabytkowym to na pewno na to się zdecydujemy. Pan Dyrektor Mańka i Ksiądz Urbański prowadzą rozmowy z byłymi naszymi mieszkańcami tych ziem w sprawie wsparcia finansowego tego obiektu .Gmina we wcześniejszym okresie wspierała remont ołtarza w kościele w Osowie. W tej sprawie Rada musi podjąć uchwałę.
-odśnieżanie dróg -wskażemy drogowcom ,granice naszej gminy w kierunku od Przytocka do Ostrowca.
-sprawa podatków -na pewno nikt nie chce płacić podatków ,ale jak trzeba przeprowadzić modernizację szkoły w Przytocku to wszyscy są za tym , a szczególnie mieszkańcy Przytocka .Musimy być świadomi ,że każda inwestycja wymaga dodatkowych środków z budżetu ,a jak ich nie będzie to nie będzie żadnej inwestycji .
W kolejce jeżeli chodzi o realizację zadań czeka Warcina -wodociąg około 1.000.000zł, Korzybie -świetlica i plac rekreacyjny ;koszt zadania 1.500.000zł.
Uważam, że mieszkańcy mają wiele zrozumienia ,chodzi tylko o informację .
-temat zgłoszony przez p.Bogusławskiego -podejdziemy do tego z przyjemnością ,mam nadzieję, że współpraca z p.Szyszka będzie się układała ,a szkoła w Warcinie będzie istniała.
-sprawa świetlicy w Żelicach - do tego tematu wrócimy .
-sprawa poruszana przez p.Baraczkowskiego, a dotycząca przekwalifikowania gruntów -załącznik nr 16 do protokołu.
Tą ewidencję aktualizuje Starostwo my nie możemy mieć inaczej niż Starostwo. Faktycznie niektóre działki w Korzybiu są bardzo duże, dlatego wzrost tego podatku jest duży .
Pan Braczkowski Bronisław - grunty te trzeba przekwalifikować jeżeli by były przeznaczone pod zabudowę ,ale w przypadku niektórych działek jest to teren bezpośrednio przylegający do torów ,gdzie jest strefa ochronna i nie będzie tam żadnej zabudowy .
Pan Burmistrz - w takim przypadku powinny być zrobione podziały i wydzielenia z tych działek, a to też są koszty. Bardzo proszę o podanie konkretnego przykładu działki bo wtedy łatwiej można się do tego ustosunkować.
Dalsza część odpowiedzi na interpelacje:
Pani Krystyna Pamuła -Z-ca Burmistrza:
-Nie ma programu ,który nie znam, służę pełną informacją w tej sprawie .
Jeżeli chodzi o program „Sport po 16 -tej” ,to dyrektorzy szkół przystąpili do pisania programów. Kosztem naszym będzie umożliwienie korzystania z sal sportowych, koszty związane z mediami ,opiekunem grupy. Chodzi o działalność sportową : tenis ,piłka ręczna. Tym tematem zajmują się dyrektorzy szkół.
Drugi Program „Bieda i środowisko” W tym programie Gmina nie jest beneficjentem .Beneficjentami mogą być stowarzyszenia, organizacje społeczne, związki zawodowe itp.
Można uzyskać dofinansowanie w kwocie 3-6.000zł.Trzeba stworzyć ekologiczny program dający zatrudnienie i wychodzenie z biedy rodzinom w miejscowościach popegereowskich .Nie jest to program dla samorządów. Czas składania wniosków do 17.06.2005,wszelkich informacji w tej sprawie udziela pracownik Urzędu w pokoju 105.
-Panie sołtysie nie zawiesiłam zajęć w świetlicy w Obłężu ,bo moje działania są wręcz odwrotne ,otwieramy świetlice , a nie je zamykamy .
We wszystkich świetlicach wyremontowane zostały piece przez ZGKIM, który jest administratorem. W świetlicy wiejskiej w Płocku musimy w najbliższym czasie wymienić okna ,gdyż one bardzo stare i spróchniałe.
Temperatura 18 stopni Celsjusza przy korzystaniu z pomieszczeń dotyczy tylko placówek oświatowych. Panie Sołtysie boli mnie ,że Pan nic nie wiedząc, twierdzi ,że ja po czasie podrabiam dokumenty - notatkę.
Historia ogrzewania sali w Obłężu jest bardzo długa. Ustalenia w tej sprawie zapadały zawsze z radą sołecką .Pan miał dostarczyć metryczkę dmuchawy, która miała ogrzewać salę .Sugerowano również obniżenie sufitu w sali,gdyż ta sala jest bardzo wysoka .W ostatnim czasie na sali wiejskiej było bardzo zimno ,dlatego moim obowiązkiem było zawieszenie zajęć .Pani prowadząca zajęcia tylko chwilowo z tego skorzystała ,gdyż przygotowuje program na Dzień Kobiet
-sprawa świetlicy w Żelicach - to nie jest nasz budynek, jest on w użyczeniu. Tam prowadzona jest świetlica.
Uważam, że poruszana sprawa wody nie jest problemem, ale zrobienie tam w tym budynku toalet będzie problemem. Najszybciej będziemy mogli wybudować toaletę na zewnątrz budynku.
Pan Burmistrz Kępic - Marek Piotr Mazur - wyraziłem wolę przejęcia tego budynku od Nadleśnictwa ,taka deklaracja z naszej strony została złożona.
Pani Krystyna Pamuła- przyniosłam ze sobą protokół z zebrania wiejskiego w Obłężu .Proszę sprawdzić,ja nie spreparowałam tam żadnych dokumentów o jakie posądza mnie Pan Sołtys.
Faktycznie w protokole zebrania Pan Przewodniczący jest zapisany jako ostatni, ale witając gości Pan też zmieniał listę. Protokół nie został podpisany, ale jest to dokument do dalszego działania.
Pan Waldemar Tylski -sołtys wsi Obłęże
1)Jeżeli chodzi o opłaty za ścieki. Ja mam rozumieć, że jak nieprawnie zostały pobrane pieniądze to mogę się ubiegać o ich zwrot.
Pan Burmistrz -ilość zużytej wody daje nam ta samą ilość ścieków,cena wody i ścieków daj nam ogólna kwotę do zapłaty.
2)notatkę służbowa od Pani Burmistrz dostałem po czasie .Na afiszu było napisane ,że zawiesza się działalność świetlicy wiejskiej w Obłężu a nie zajęć opiekuńczo-wychowawczych.
3)kolejna sprawa- to temperatura 18 stopni Celsjusza w sali .Chciałbym się dowiedzieć ,jak zostały prowadzone zajęcia na sali przy tak niskiej temperaturze. Pani Burmistrz zamknęła świetlicę ,aby ludziom było cieplej.
4)inicjatywa społeczna ja zabiegam o budowę drogi ,był Pan Burmistrz na zebraniu ,to Pan zaproponował wysypanie tej drogi żużlem.
Pani Burmistrz podejmuje ustalenia z radą sołecką ,a później robi inaczej. Jako rada sołecka chcemy mieć toalety ,ale nic w tej sprawie się nie robi .
5)Program sport po 16-tej ,program ten trzeba napisać do końca marca ,ale my nic w tej sprawie jako sołectwo nie wiemy. To jest program na nasze województwo ,my jako sołectwo coś robimy i z tego są efekty .Takie programy trzeba przekazywać ludziom.
Program „Biega i środowiska” - trzeba to rozpropagować wśród sołtysów np. w Barcinie jest operatywny sołtysi coś w tej sprawie mógłby zrobić.
Pani Krystyna Pamuła - wszystkie napisane programy wysyłamy do Pana Marszałka ,czy zostaną przydzielone środki -zobaczymy .
Pan Waldemar Tylski - mama pytanie dlaczego nie informowano o tych programach sołtysów.
Pan Burmistrz Marek Piotr Mazur - Panie sołtysie Pan wylewa swoje żale na sesji w wielu sprawach .Napisane programy przekażemy Panu Marszałkowi. Na zebraniach mówiono o programie sport po 16-tej ;mówiono, że zostanie zakupiony sprzęt :stół do pingponga oraz zostanie zatrudniony instruktor.
Pan Waldemar Tylski - o stole do pingponga mówiła p. Zegadło.
Pan Józef Makar - sołtys wsi Barcino ,chciałbym powiedzieć, że mieszkańcy wsi nie chcą pomagać w pracach na jej rzecz . Twierdzą, że im się wszystko należy, iż te rzeczy powinna robić gmina.
Pani Krystyna Pamuła - wszystkie dokumenty dotyczące świetlicy w Obłężu posiadam i poproszę Komisję Infrastruktury o ich kontrolę.
Ad 16. Wolne wnioski
W wolnych wnioskach głos zabrali :
Pan Zenon Słomski - dostaliśmy odpowiedź na naszą interpelacje w sprawie ośrodka zdrowia w Korzybiu .Ta sprawa się coraz bardziej komplikuje. Konieczna jest rozmowa z zainteresowanymi.
Moje kolejne pytanie ;czy zostały rozstrzygnięte sprawy sądowe pomiędzy Gmina, a p.Kachlem.
Pan Burmistrz Marek Piotr Mazur -
Sprawy z p.Kachlem były trzy:
1)sprawa weksla
2)dokumentacji dot. założenia wodomierzy
3)rozliczenie paliwa
Dwa tygodnie trzech ludzi z ZEC spisywało wodomierze na terenie miasta bo Pan Kachel miał pozostawić wykaz założonych wodomierzy, a go nie zostawił. Na terenie miasta jest założonych około 400 wodomierzy-takich przeterminowanych jest około 30.
Weksel zostanie oddany jak zostanie przekazana ta informacja.
Sprawa oleju zgodnie z podpisaną ugodą ZEC odda p. Kachlowi 50 % zgromadzonego oleju. My proponowaliśmy takie rozwiązanie od początku.
Zgodnie z informacją jaką posiadamy nadpłaty nie podlegają zwrotowi. Sprawa się toczy,jaki będzie wynik zobaczymy.
Pan Eugeniusz Deszczyków -brakuje nam dyrektora MGOK ,znam osobę -Panią Seta (żona dyrektora SP Warcino),która ma uzdolnienia muzyczne ,gra na instrumentach ,czy nie można by było powołać ją na dyrektora
Pani Krystyna Pamuła -Z-ca Burmistrza -odpowiem krótko Pani Seta nie jest zainteresowana taką pracą. Jest pracownikiem naukowym, w tej chwili robi doktorat.
Pan Eugeniusz Wiśniewski - poruszył sprawę ośrodka zdrowia w Korzybiu ,jako sprawę bardzo pilną do rozwiązania .Jakie działania zostały podjęte w tej sprawie .
Kolejna sprawa to informacja na temat realizacji zadań w najbliższym czasie. Jeśli radni mają podnosić rękę za podnoszeniem podatków to radni powinni wiedzieć jakie będą realizowane zadania np. w Korzybiu ;chcemy wiedzieć co będzie realizowane na terenie tej miejscowości.
Pan Przewodniczący przedstawił pisma jakie wpłynęły do Rady w ostatnim czasie :
1)Pismo z Parafii Rzymsko-katolickiej w Kępicach dot. remontu kościoła w Osowie. -załącznik nr .17do protokołu
Pan Marek Piotr Mazur - Burmistrz Kępic -aby wspierać finansowo zabytki konieczna jest uchwała Rady dot. Programu ochrony zabytków oraz uchwala w sprawie dotacji tj. zasad przekazywania na ten cel środków finansowych .Na kolejną sesję materiały w tej sprawie zostaną przygotowane.
2)pismo mieszkańców budynku nr 8 w Barcinie w sprawie niezadowolenia z załatwienia sprawy przez ZGKIM .Pismo to zostało skierowane do Pana Burmistrza , ze względu na podległość służbowa p. dyrektor ZGKIM.(pismo załącznik nr 18)
3)Pismo Wiceprzewodniczącego Rady Miasta Płocka w sprawie samo opodatkowania się radnych na pomoc ofiarom tragedii w Azji południowo-wschodniej.- załącznik nr 19
4)Pismo od Wicemarszałka Województwa Pomorskiego w sprawie projektu Porozumienia w sprawie wspólnego zakupu środków trwałych w zakresie regionalnych pasażerskich przewozów kolejowych”. - w załączeniu nr 20.
Pan Eugeniusz Kluk- czy jest prawdą, że PUP otworzy w Kępicach swój punkt, że mieszkańcy nie będą musieli załatwiać spraw w Słupsku.
Pan Burmistrz Marek Piotr Mazur - faktycznie punkt ten byłby przedłużeniem ramienia PUP, wiele spraw załatwianych obecnie w Słupsku byłoby załatwianych w Kępicach na miejscu. Będzie to dwuosobowa obsada. Ograniczymy w ten sposób wyjazdy naszych mieszkańców do Słupska.
Sprawę w najbliższym czasie finalizujemy.
Ośrodek zdrowia w Korzybiu- ma dojść do spotkania zainteresowanych osób w tej sprawie i spisanie porozumienia .Z mojej strony nie ma żadnych ograniczeń usług medycznych. Jak to będzie prowadzone w Korzybiu to musi to być uzgodnione przez zainteresowane strony.
Pan Andrzej Bogusławski -sołtys wsi Warcino -ożywia się działalność Sądu w Miastku jeżeli chodzi o egzekwowanie pracy przez osoby skazane. Zwiększyła się ilość osób, które zgłaszają się do pracy. My jako sołtysi mamy więcej roboty, ale widać egzekwowanie kar. Niektóre osoby mają do odpracowania po 300-400 godzin. Proszę o przekazanie tej informacji do Sądu.
Pan Burmistrz Marek Piotr Mazur -konieczne jest rzetelne rozliczenie tych osób. W przypadku nie odpracowania tych godzin grozi im areszt. W skali roku jest to bardzo dużo godzin prac , na pewno wiosną front prac tych będzie większy .
Pan Burmistrz poinformował radnych iż w najbliższym czasie Rada będzie musiała przyjąć regulamin świadczeń pomocy materialnej dla rodzin najuboższych .Jak na razie Gmina nie otrzymała na ten cel żadnych środków finansowych .Pomoc ta będzie uzależniona od wielu czynników, minimalna wyniesie 44,00zł, max powyżej 100,00zł .Pomoc ta będzie np. w formie zakupu podręczników ,biletów , w wyjątkowych sytuacjach w formie pieniężnej.
Stypendia na osiągnięcia w nauce będą udzielane przez dyrektorów szkół w oparciu o posiadane środki .
Pan Władysław Kłączyński -mieszkaniec Korzybia -prosił o zabranie głosu.
Pan Przewodniczący poddał pod glosowanie wniosek o wyrażenie zgody na zabranie głosu przez p. Kłączyńskiego.
Pan Kłączyński -Panie Burmistrzu nie lubi Pan ludzi starych. Poprzedni zarząd zabrał nam ośrodek zdrowia, a Pan teraz likwiduje nam możliwość korzystania z opieki lekarskiej. To się stało z Pana inicjatywy, a nam kazano się przepisać do innego lekarza p.Pawłowskiego, dlaczego ?.
Pan Burmistrz - ja nie podejmowałem żadnych działań zmierzających do likwidacji ośrodka. Ja nie rozmawiałem z P.Pawłowskim od miesiąca, a już na pewno nie w sprawie otwarcia przychodni w Korzybiu .Będę robił wszystko aby opieka lekarska w Korzybiu istniała, proszę z taką informacją jechać z sesji i to przekazać mieszkańcom Korzybia.
Pan Leończuk Wiesław - stwierdził, że dopóki nie będzie zmuszony opuścić obecnie zajmowane pomieszczenie będzie przyjmował w Korzybiu .
Nie było więcej pytań.
Pan Przewodniczący zamknął sesję słowami ”w związku z wyczerpaniem porządku obrad, XXXIII sesję Rady Miejskiej w Kępicach uważam za zamkniętą”.
Protokołowała:
Ewa Derra
Przewodniczący Rady Miejskiej
w Kępicach
Eugeniusz Wiśniewski
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Sylwia Łepecka | 08-12-2005 06:53 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | 01-01-2009 | |
Ostatnia aktualizacja: | Dariusz Sieradzki | 07-05-2009 11:30 |