System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.
Referat Finansowo-Budżetowy
W skład Referatu Finansowego - Budżetowego wchodzą następujące stanowiska pracy:
nr tel. 59 857 66 21
Ożóg Grzegorz – skarbnik / kierownik referatu wew. 50
Kaczmaryk Anna – zastępca skarbnika wew. 51
Dworszczak Sylwia – stanowisko ds. księgowości budżetowej wew. 52
Greber Izabela – stanowisko ds. płac wew. 53
Wiśniewska Weronika – stanowisko ds. księgowości budżetowej wew. 54
Michlewicz Kamila – stanowisko ds. wymiaru podatków i opłat lokalnych wew. 55
Stachyra Ewa – stanowisko ds. księgowości budżetowej wew. 56
Marcula Dominik – stanowisko ds. windykacji i podatku VAT wew. 57
Do zadań i kompetencji Referatu Finansowo - Budżetowego należą w szczególności sprawy:
- opracowanie projektu uchwały budżetowej,
- opracowanie projektu uchwały dotyczącej procedury uchwalania budżetu oraz przyznawania dotacji dla organizacji pozarządowych,
- przekazywanie wytycznych do planowania budżetowego i wskaźników budżetowych,
- opracowywanie projektu szczegółowego podziału dochodów i wydatków – uchwalonych przez Radę,
- opracowywanie projektu rozdysponowania nadwyżki budżetowej,
- weryfikacja planów finansowych gminnych jednostek organizacyjnych,
- zapewnienie prawidłowego przebiegu wykonania budżetu,
- dokonywanie okresowych analiz realizacji budżetu oraz przedstawianie wniosków zmierzających do poprawy dyscypliny finansów publicznych, zachowania zasady równowagi budżetowej, organizacja i kontrola obiegu dokumentów finansowo-księgowych,
- przygotowywanie projektów uchwał Rady w sprawie dokonywania zmian w budżecie,
- przeprowadzanie kontroli gospodarczo – finansowych w jednostkach organizacyjnych oraz w jednostkach pomocniczych finansowanych z budżetu Gminy w zakresie prawidłowości i legalności operacji gospodarczych powodujących skutki finansowe, udzielanie instruktażu,
- kontrola i rozliczanie dotacji finansowych przyznawanych organizacjom pozarządowym,
- sprawowanie kontroli nad należytym wykonywaniem obowiązków przez głównych księgowych jednostek organizacyjnych,
- opracowywanie zbiorczych, okresowych sprawozdań finansowych i dokonywanie ich analiz,
- przygotowywanie decyzji dotyczących podatków i opłat, kontrola podatników w zakresie prawidłowości i rzetelności informacji składanych w deklaracjach podatkowych,
- rozpatrywanie odwołań, skarg i zażaleń w sprawach wymiaru podatków i opłat lokalnych,
- windykacja należności (upomnienia, tytuły wykonawcze),
- przygotowywanie propozycji w zakresie procedury rozpatrywania podań w sprawach odraczania, rozkładania na raty, umarzania lub zaniechania(poboru) wymiaru podatków i opłat lokalnych,
- przygotowywanie projektów uchwał Rady w sprawie wprowadzenia lub ustalenia wysokości podatków i opłat lokalnych w oparciu o obowiązujące przepisy,
- prowadzenie dokumentacji wymiarowej, rejestru przypisów i odpisów oraz ewidencji w zakresie łącznego zobowiązania pieniężnego rolników, podatku od nieruchomości,
- prowadzenie ewidencji wartości mienia Gminy,
- przygotowywanie dokumentacji przetargowej dotyczącej obsługi bankowej Urzędu i jednostek organizacyjnych Gminy,
- sporządzanie sprawozdawczości statystycznej w zakresie podatków i opłat zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- współpraca z bankami, ZUS, KRUS, US, instytucjami ubezpieczeniowymi,
- rozliczanie i księgowanie różnych dochodów Gminy,
- przygotowywanie decyzji dotyczących akcyzy
- organizacja i nadzór nad selektywną zbiórką odpadów komunalnych,
- kontrola funduszu sołeckiego
- prowadzenie ewidencji protokołów i uchwał zebrań wiejskich,
- obsługa administracyjna sołtysa i rady sołeckiej,
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Aleksandra Szul-Młoczyńska | 28-09-2015 09:32 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | 28-09-2015 | |
Ostatnia aktualizacja: | Wojciech Kurkierewicz | 11-04-2024 10:42 |