System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.
Referat ds. Obrotu Nieruchomościami, Zagospodarowania Przestrzennego i Ochrony Środowiska
W skład Referatu ds. Obrotu Nieruchomościami, Zagospodarowania Przestrzennego i Ochrony Środowiska wchodzą następujące stanowiska:
nr tel 59 857 66 21
- kierownik referatu, Damian Chabros wew. 22
- stanowisko ds. geodezji i gospodarki nieruchomościami, inspektor Danuta Olejnik, wew. 38
- stanowisko ds. ds.gospodarki odpadami, obsługi sołectw i wycinki drzew, młodszy referent Jolanta Przyborek, wew. 70
- stanowisko ds. sprzedaży i gospodarowania nieruchomościami, podinspektor Maja Gałka wew. 41
- stanowisko ds. zagospodarowania przestrzennego i ochrony środowiska , inspektor Jolanta Syldatk wew. 37
- stanowisko ds. geodezji i gospodarki nieruchomościami , podinspektor Sandra Zbrzeźniak wew. 41
- stanowisko ds. zagospodarowania przestrzennego i ochrony środowiska, inspektor Olga Miśkiewicz wew. 37
Do zadań Referatu Obrotu Nieruchomościami, Zagospodarowania Przestrzennego i Ochrony Środowiska należy w szczególności:
- dzierżawa gruntów, najem lokali mienia komunalnego, przyjmowanie nieruchomości do mienia komunalnego, zamiana nieruchomości,
- aktualizacja opłat czynszu dzierżawy i najmu oraz sporządzanie wykazów dzierżaw dla potrzeb księgowości,
- zagospodarowanie i rozdysponowanie nieruchomości przyjętych do zasobu gminy,
- kontrola użytkowania gruntów i budynków oddanych w najem lub dzierżawę,
- współdziałanie z państwowymi jednostkami organizacyjnymi w zakresie przejmowania przez gminę i zbędnych dla danej jednostki składników majątkowych,
- zawieranie umów użyczenia na nieruchomości gminne,
- udział w realizacji projektów infrastrukturalnych,
- przygotowywanie ofert inwestycyjnych,
- współpraca z Agencją Nieruchomości Rolnych, Kancelarią Notarialną i Wydziałem Ksiąg Wieczystych,
- sprzedaż nieruchomości i oddanie w użytkowanie wieczyste: przygotowywanie projektów uchwał i zarządzeń, zlecanie wycen nieruchomości, ogłaszanie do publicznej wiadomości wykazów i ogłoszeń, ogłaszanie i przeprowadzanie przetargów, przygotowywanie i przekazywanie dokumentów do Kancelarii Notarialnej,
- wydawanie zezwoleń na wykreślenie hipotek,
- wywłaszczanie, odszkodowania, zwrot wywłaszczonych nieruchomości,
- aktualizacja opłat za użytkowanie wieczyste,
- naliczanie opłat adiacenckich,
- nadawanie nazw ulicom i placom, ewidencja budynków, numeracja domów i nieruchomości,
- ochrona znaków geodezyjnych,
- wydawanie decyzji zatwierdzających podziały nieruchomości,
- przydziały lokali mieszkalnych i użytkowych oraz prowadzenie odpowiednich rejestrów zamiany, przydziału lokali, obsługa techniczno-biurową Komisji Mieszkaniowej,
- przydziały lokali w domach nie stanowiących własności samorządu w razie klęski, zapewnienie lokali socjalnych,
- analizowanie i planowanie potrzeb mieszkaniowych gminy,
- współpraca i uzgadnianie projektów studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego oraz planów zagospodarowania przestrzennego, przechowywanie i udostępnianie planu miejscowego zagospodarowania przestrzennego, wydawanie opinii i zaświadczeń o funkcji nieruchomości w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego,
- nadzór nad realizacją ustaleń miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
- wydawanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, prowadzenie rejestru,
- współpraca z administracją rządową i samorządową w sprawach nadzoru inwestycyjno-budowlanego,
- okresowa ocena skutków zmian w zagospodarowaniu przestrzennym wynikających z realizacji miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
- wydawanie odpisów i wyrysów z miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
- wykonywanie zadań z zakresu ochrony środowiska i gospodarki wodnej, zapewnienie niezbędnych warunków do ochrony środowiska przed zanieczyszczeniami i opadami,
- dbałość o utrzymanie czystości, porządku, właściwego stanu sanitarnego gminy, zapewnienie mieszkańcom zaopatrzenia w wodę, odprowadzanie ścieków,
- zapewnienie funkcjonowania urządzeń infrastruktury' technicznej i nadzór nad ich eksploatacją (wodociągi, kanalizacja) oraz dbałość o ich rozbudowę, współdziałanie w zaopatrzeniu gminy w niezbędne dostawy energii elektrycznej, cieplnej,
- prowadzenie ewidencji dróg i mostów, oznakowanie dróg, oświetlenie ulic,
- ochrona zbytków, parków wiejskich i użytków ekologicznych, ochrona gruntów rolnych,
- nadzór nad utrzymaniem cmentarzy,
- wydawanie zezwoleń na usuwanie drzew i krzewów z terenu nieruchomości,
- sprawy związane z rolnictwem, współpraca z organizacjami i instytucjami zajmującymi się sprawami rolnictwa oraz sprawy leśnictwa łowiectwa,
- nadzorowanie i przeprowadzanie spisów zgodnie z zarządzeniem Prezesa GUS,
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Aleksandra Szul-Młoczyńska | 28-09-2015 09:40 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | 28-09-2015 | |
Ostatnia aktualizacja: | Aleksandra Szul-Młoczyńska | 09-05-2023 13:24 |