System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.
Protokół z Komisji Gospodarczej z dnia 17-06-2005r
PROTOKÓŁ
Z POSIEDZENIA KOMISJI GOSPODARCZEJ
RADY MIEJSKIEJ
Z DNIA 17 czerwca 2005
Posiedzeniu przewodniczył:
Pan Eugeniusz Deszczyków -
Przewodniczący komisji
Obecni na posiedzeniu w/g załączonej do protokołu listy obecności.-zał.1
W posiedzeniu udział wzięli:
Pani Krystyna Pamuła - Z-ca Burmistrza Kępic
Pan Eugeniusz Wiśniewski - Przewodniczący Rady Miejskiej
Pani Janina Kończak - Skarbnik Kępic
Pan Przewodniczący komisji przywitał gości i przedstawił następujący porządek posiedzenia:
1.Informacja o stanie dróg powiatowych i wojewódzkich prezentowana przez Zarząd Dróg Powiatowych w Słupsku i przez Zarząd Dróg Wojewódzkich w Gdańsku -Rejon Dróg Wojewódzkich w Bytowie.
2.Ocena stanu bezpieczeństwa na terenie gminy:
-informacja przedstawiona przez Komisariat Policji w Kępicach
-informacja przedstawiona przez Zarząd Gminny PSP w Kępicach
3.Informacja dotycząca Planu Rewitalizacja Miasta Kępice.
4.Projekty uchwał w sprawie:
a) wyrażenia zgody na wniesienie aportu niepieniężnego do Kępickiego Towarzystwa Budownictwa Społecznego s p. z o.o. z siedzibą w Kępicach.
b) zatwierdzenia taryfy cen i opłat za dostarczanie ciepła przez Zakład Energetyki Cieplnej w Kępicach (pełen komplet wniosku taryfowego znajduje się do wglądu radnych w Urzędzie)
c)zaciągnięcia pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku ,
d)zaciągnięcia kredytu bankowego długoterminowego
e)zmian w uchwale budżetowej gminy Kępice na rok 2005
f)zaciągnięcia zobowiązania wekslowego.
g)wygaśnięcia mandatu radnego :p. A. Czecha i p.W. Leończuka.
5.Informacja dotycząca działań związanych z tworzeniem placu targowego
w mieście.
6.Wolne wnioski.
Porządek został przyjęty jednogłośnie.
Ad 1.Informacja o stanie dróg powiatowych i wojewódzkich prezentowana przez Zarząd Dróg Powiatowych w Słupsku i przez Zarząd Dróg Wojewódzkich w Gdańsku -Rejon Dróg Wojewódzkich w Bytowie.
Wyjaśnień w tej sprawie udzieliła Pani Krystyna Pamuła -Z-ca Burmistrza.
Wraz z zawiadomieniami na posiedzenie komisji radni otrzymali materiały dot. stanu dróg wojewódzkich .Materiały te dotyczyły informacji o planowanych i wykonanych robotach drogowych w tym roku oraz o planowanych do wykonania. Nie otrzymaliśmy jeszcze materiałów z Zarządu dróg Powiatowych w Słupsku .Szczegółowe informacje będzie można uzyskać na sesji ,gdyż zostaną zaproszeni przedstawiciele tych instytucji.
Materiały zał. nr 2.
AD 2.Ocena stanu bezpieczeństwa na terenie gminy:
-informacja przedstawiona przez Komisariat Policji w Kępicach
-informacja przedstawiona przez Zarząd Gminny PSP w Kępicach
Wyjaśnień udzieliła Pani Krystyna Pamuła Z-ca Burmistrza .
Wraz z zawiadomieniami na sesję otrzymaliście Państwo materiały przedłożone przez Komisariat Policji w Kępicach dot. bezpieczeństwa publicznego oraz przez Komendanta Gminnego OSP w Kępicach dot. bezpieczeństwa
p- pożarowego.
Szczegóły w tych sprawach zostaną omówione na sesji .Bardzo proszę o wszelkie uwagi i zapytania w tym temacie .
Materiały załącznik nr 3.
Ad 3.Informacja dotycząca Planu Rewitalizacja Miasta Kępice.
Wyjaśnień w tej sprawie udzieliła Pani Krystyna Pamuła -Z-ca Burmistrza Przygotowywany jest plan rewitalizacja miasta Kępice .Pan Burmistrz powołał komisję ,w której w składzie są radni ,pracownicy Urzędu oraz innych instytucji jak: ZGKIM,ZEC,MSM .Plan jest na etapie tworzenia ,każdy może wnieść swoje propozycje. W zadaniach ,gdzie mamy dokumentacje będzie zapisana kwota ,pozostałe ujęte są bez kwot.
Ad 4.Projekty uchwał w sprawie:
a) wyrażenia zgody na wniesienie aportu niepieniężnego do Kępickiego Towarzystwa Budownictwa Społecznego s p. z o.o. z siedzibą w Kępicach.
Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na wniesienie aportu niepieniężnego do Kępickiego Towarzystwa Budownictwa Społecznego sp.z.o.o z siedzibą w Kępicach został dostarczony radnym.
Pani Krystyna Pamuła- Z-ca Burmistrza -Pan Burmistrz w projekcie uchwały proponuje wniesienie przez Gminę Kępice na rzecz TBS-u udziałów w formie aportu rzeczowego o łącznej wartości 225.500zł .Jest to wartość nieruchomości zabudowanej położonej na działce 386/3 w Kępicach przy ulicy Sikorskiego 17 jest to stary budynek Komisariatu Policji. Powiększenie aportu rzeczowego umożliwi TBS staranie się kredyt na modernizację tego obiektu.
Pan Eugeniusz Wiśniewski- wiem ,że czynsz w tym budynku jaki płacą lokatorzy jest bardzo wysoki .Większość z tych lokatorów otrzymuje dodatki mieszkaniowe tzn. i tak gmina dopłaca im do mieszkania .Przeniesienie aportu i dopłata do dodatków mieszkaniowych to jakby podwójna pomoc dla TBS-u. Takie mieszkania miałyby rację bytu, ale przy niższych czynszach.
Pani Krystyna Pamuła -płacimy dodatki mieszkaniowe dla lokatorów mieszkających w budynkach administrowanych przez ZGKIM, Nadleśnictwo ,kolej , również dla mieszkańców w budynkach prywatnych .
Osoby mieszkające w budynku TBS-u , a nie będące w stanie płacić czynszu mogą zamienić się z kimś na mieszkanie .Pan Burmistrz takie ruchy czyni .Ci którzy mają zadłużenia mogą zamieniać się na mieszkania należące również do innego administratora .Jest również możliwość podpisania ugody i rozłożenia zadłużenia na raty. W budynku tym planujemy powstanie 18 mieszkań ,jest to w centrum miasta w miejscu atrakcyjnym.
TBS jako spółka gminy zaspakaja w ten sposób potrzeby mieszkaniowe mieszkańców.
TBS nie jest na takim etapie finansowym ,że sam z własnych środków rozbuduje ten budynek. Jest to przecież spółka z udziałem gminy.
Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt uchwały.
Uchwała została przyjęta dwoma glosami „za” i stanowi załącznik nr 4 do protokołu .
b) zatwierdzenia taryfy cen i opłat za dostarczanie ciepła przez Zakład Energetyki Cieplnej w Kępicach
W posiedzeniu udział wziął Pan Marian Wolański -p o. Dyrektora ZEC.
W raz z zawiadomieniami na komisje radni otrzymali skróconą wersję wniosku taryfowego na dostarczanie ciepła przez ZEC. -materiały załącznik nr 5.
W projekcie uchwały zaproponowane są cztery grupy odbiorców tj.
1)kotłownia w Kępicach ul. Bielaka
2)kotłownia w Biesowicach
3)kotłownia przy ulicy Kruszka
4)kotłownia przy ul. Leśnej (OSIR).
Do każdej taryfy zaproponowana jest również cena za zamówioną moc cieplną.
Pan Marian Wolański -od tego roku zakłady które posiadają kotłownie gdzie moc nie przekracza 5 MGW -stawki te ustala rada , w latach poprzednich stawki ustalał Urząd Regulacji Energetyki Cieplnej w Gdańsku .Taka możliwość jest to dla nas bardzo korzystniejsza ,bo na drugi rok przedstawiając propozycje do URE musielibyśmy zejść z ceną. Jest to bardzo niekorzystne dla gminy bo nie będzie realizacji żadnych inwestycji, a mamy 30 podań o podłączenie domków jednorodzinnych .
Pan Eugeniusz Deszczyków-przeprowadziliśmy kolejną modernizację kotłowni w Biesowicach ,chwalimy się, że takie ogrzewanie jest tańsze ,ale czy to przyniosło nam odczuwalne efekty.
Pan Marian Wolański - jak byśmy policzyli koszty związane z zakupem węgla do kotłowni w Biesowicach to cena za GJ musiałaby wynosić 50zł.Kotlownie w Kuszce i OSIR będą płaciły więcej bo ogrzewanie olejowe jest dużo droższe niż zrębkami .
Pan Eugeniusz Deszczyków -brakuje mi w tej informacji porównania cen za ciepło w poprzednim okresie ,jaka jest różnica pomiędzy proponowanymi stawkami .Dało by to lepszy obraz o ile wzrosły lub zmalały stawki za ogrzewanie .
Pan Marian Wolański - zobowiązał się przedstawić taka informację do poniedziałku .
Pan Wolański poinformował, że ZEC wygrał przetarg na czyszczenie 250 hektarów lasów na bardzo korzystnych warunkach tzn.; Nadleśnictwo do każdego hektara dopłaca 500zł ,a my płacimy za gałęzie 20zł/m3.Pozostała kwota jaka nam zostaje zostanie przeznaczona na zatrudnienie pracowników i na sprzęt .W ten sposób pomagamy ludziom poprzez dodatkowe zatrudnienie oraz poprzez zmniejszenie ceny za ciepło .
Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt uchwały.
Uchwała została przyjęta dwoma głosami „za”.
c)zaciągnięcia pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku .
d)zaciągnięcia kredytu bankowego długoterminowego
Wyjaśnień do tych projektów uchwał udzieliła Pani Janina Kończak - Skarbnik Gminy .
W pierwszym projekcie uchwały Pan Burmistrz proponuje zaciągnięcie pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku w kwocie 330.000zł z przeznaczeniem na zadanie inwestycyjne „Budowa kanalizacji sanitarnej Kępice Biesowice Ciecholub”. Spłata pożyczki ma nastąpić w latach 2006-2013 z dochodów z mienia komunalnego.
W drugim projekcie uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytu bankowego długoterminowego Pan Burmistrz proponuje zaciągniecie kredytu w wysokości 2.220.000zł z przeznaczeniem na wydatki planowane w budżecie Gminy .
Spłata kredytu w latach 2006-2013 z dochodów własnych.
Dochody nasze są już wyższe ,dlatego mniejszy będzie dług. Nie wydatkujemy od razu całości kwoty ,tylko sukcesywnie w miarę realizacji inwestycji .Mamy możliwość umorzenia kwoty 116.000zł z Banku ochrony Środowiska ,ostatnia rata do wpłaty tego kredytu to dzień 30.06.2005.O taką kwotę możemy zmniejszyć nasz zaciągany kredyt. Chcemy te pożyczki przeznaczyć na inwestycje związane z budową kanalizacji oraz inne zadania przyjęte w budżecie do realizacji .Państwo planując budżet uchwaliliście go z zapisem mówiącym o zaciągnięciu pożyczki i to jest tego konsekwencja .Aby móc rozpocząć procedurę przetargową na wyłonienie banku musi być opinia RIO i określony czas zgodnie z ustawą na przeprowadzenie przetargu. Również z chwilą rozpoczęcia realizacji inwestycji nie będziemy dopiero zaciągać kredytu bo to jest za późno.
Na dzień dzisiejszy zadłużenie nasze wynosi 6.154.4000 pomniejszone o kwotę 634.400 wynosi 5.513.000.Zaciągnięcie tych pożyczek w kwocie 2.530.000 daje na koniec roku kwotę około 8.000.000zł co daje do obecnego budżetu 47 % zadłużenia .
Możemy jeszcze do dochodów dodać umorzenie z pożyczki ,którą otrzymaliśmy Sapardu w kwocie 37.400zł.
Pan Eugeniusz Wiśniewski - dostajemy zgodę na możliwość zaciągnięcia kredytu w kwocie 2.200,000zł ,a zadanie kosztuje 1.000.000zł ,co z pozostałą kwotą ,czy możemy wykorzystać na inny cel .
Pani Janina Kończak - ta różnica może być wykorzystana na różne zadania ale zapisane w budżecie do realizacji w tym roku .Państwo uchwaliliście budżet i przyjęliście zadania do realizacji ,jak ulegnie zmianie zadanie to tylko za zgodą rady. Nie bierzemy kredytu na zadania realizowane w ramach środków unijnych ,bo te zadania nie wchodzą w dług .Pan Burmistrz nie może wprowadzić innych zmian w zadaniach inwestycyjnych .Jak na razie nie wykreśliliście żadnego zadania z planowanych do realizacji na ten rok.
Pan Eugeniusz Deszczyków -planowaliśmy realizację zadań na ten rok ,a na to muszą być środki finansowe.
Pani Janina Kończak -ogólnie brakuje nam w budżecie środków na realizację planowanych inwestycji i jest tylko taka możliwość zaciągnięcia kredytu długoterminowego.
Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie projekty uchwał w sprawie :
-zaciągnięcia pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku (330.000zł)
-zaciągnięcia kredytu bankowego długoterminowego (2.200.000)
Uchwały zostały przyjęte jednogłośnie i stanowią załącznik nr 6 i 7 .
e)zmian w uchwale budżetowej gminy Kępice na rok 2005
Wyjaśnień w tej sprawie udzieliła Pani Janina Kończak - nastąpiła zmiana tej uchwały w stosunku do przesłanej Państwu .
W§ 1 wprowadza się zmiany w przychodach i wydatkach zakładów budżetowych do kwoty:
Zwiększa się przychody - o kwotę 27.573,00zł
Zmniejsza się wydatki - o kwotę 87.107,00 zł
Proponowana zmiana dotyczy aktualizacji planów finansowych zakładów budżetowych po zakończeniu roku 2004 .Zmiany w planach wynikają z faktycznego stanu środków obrotowych na zakończenie roku, przewidywanych przychodów i wydatków roku 2005 oraz dostosowują planowany stan środków obrotowych do obowiązujących przepisów.
Pan Wolański - zmiana do poprzedniego projektu jest spowodowana ,że zatrudniliśmy kolejne osoby ,ale nie ze środków zakładu , a przez PUP .Daje nam to określone zyski .
Pani Janina Kończak - plan środków obrotowych jest sztywny, dlatego zakłady dostosowały to do swych przepisów.
Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie projekty uchwał w sprawie
Uchwały zostały przyjęte jednogłośnie i stanowią załącznik nr 8 do protokołu.
f)zaciągnięcia zobowiązania wekslowego
Wyjaśnień w tej sprawie udzieliła Pani Janina Kończak
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej wymaga od nas weksla in blanco jako zabezpieczenie kwotyjaka będzie nam umorzona z zaciągniętego kredytu w kwocie 116.550zł .Brak takiego zabezpieczenia może skutkować , że nie zostanie nam umorzona ta kwota. Jest to wymóg NFOŚ.
Pan Przewodniczący poddał pod głosowanie projekty uchwał w sprawie
Uchwały zostały przyjęte jednogłośnie i stanowią załącznik nr 9 do protokołu.
g)wygaśnięcia mandatu radnego :p. A. Czecha i p. W. Leończuka
Radny Pan Andrzej Czech oraz Pan Wiesław Leończuk w miesiącu kwietniu złożyli rezygnacje z funkcji radnego .
Zgodnie z art. 190 ust.2 Ordynacji wyborczej do rad gmin, rad powiatów i sejmików województw wygaśniecie mandatu radnego w przypadkach określonych w ust.1 (jak wyżej ) stwierdza rada gminy w drodze uchwały , najpóźniej w 3 miesiące od wystąpienia przyczyny wygaśnięcia mandatu .
Na najbliższej sesji projekty uchwał zostaną przedstawione .
AD 5.Informacja dotycząca działań związanych z tworzeniem placu targowego
w mieście.
Informacja w sprawie placu targowego przedstawiła Pani Krystyna Pamuła
Z-ca Burmistrza. Przeniesienie placu targowy jest planowane przy dworcu kolejowym ,trwają w tej sprawie uzgodnienia .Chcemy ,aby ten plac miał wyznaczone miejsca zadaszone do handlu ,może nie całym planu ,ale tylko w części.
Toalety planujemy postawić za pawilonem handlowym na terenie MSM ,trwają w tej sprawie uzgodnienia .To miejsce będzie chyba najlepsze .Będą to toalety wizualnie ładne, estetyczne, na pewno nie będą szpeciły w tym miejscu.
W posiedzeniu uczestniczyła Pani Irena Dzierżawska ,która przedstawiła w formie graficznej plac przeznaczony na targowisko .Dokument ten stanowi załącznik nr 10 do protokołu.
Komisja zapoznała się również z projektem toalety publicznej zlokalizowanej na działce MSM ,która przejmiemy. zał. nr 11.
AD 6.Wolne wnioski :
W trakcie komisji Pan Deszczyków poruszył sprawę dużej ilości (wchodzą do mieszkań) szczurów w bloku nr 19 przy ul. Kościelnej w mieszkaniach na parterze.
Pan Przewodniczący obecny na posiedzeniu poinformował radnych ,że do porządku sesji zostanie wprowadzona uchwała w sprawie uzupełnienia składu komisji rewizyjnej ,że względu na to ,że w statucie jest zapis o składzie 5 osobowym.
Uchwała ta może być podjęta po przyjęciu przez Radę wcześniej rezygnacji z funkcji radnego p. A. Czecha .
Na tym posiedzenie zakończono.
Przewodniczący komisji
Eugeniusz Deszczyków
Protokołowała.
Ewa Derra
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Sylwia Łepecka | 15-12-2005 07:30 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | 01-01-2009 | |
Ostatnia aktualizacja: | Dariusz Sieradzki | 07-05-2009 12:11 |