System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.
Zameldowanie na pobyt czasowy
ZAMELDOWANIE NA POBYT CZASOWY
Podstawa prawna:
-ustawa z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności (tekst jednolity Dz.U. z 2016r., poz. 722 z późn. zm)
-rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 września 2011r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (tekst jednolity Dz.U. z 2015r., poz. 1852 z późn.zm.)
-rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 16 lutego 2012r. w sprawie trybu rejestracji danych w rejestrze PESEL oraz w rejestrach mieszkańców i rejestrach zamieszkania cudzoziemców (tekst jednolity Dz.U. z 2015r. poz. 1290 z późn.zm.)
-ustawa z dnia 14 czerwca1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz.U. z 2016r., poz. 23 z późn.zm.)
-ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej ( tekst jednolity Dz.U. z 2016r. poz.1827 z późn zm.)
I. WYMAGANE DOKUMENTY:
Formularz „zgłoszenie pobytu czasowego” - (odrębny dla każdej osoby)
Do wglądu:
- dowód osobisty lub paszport
- odpis aktu urodzenia w przypadku osoby niepełnoletniej
- aktualny dokument (oryginał) potwierdzający tytuł prawny do lokalu: (np. akt notarialny, wypis z ksiąg
wieczystych, decyzja o przydziale mieszkania, umowa cywilno-prawna lub zaświadczenie ze spółdzielni mieszkaniowej)
II. OPŁATY:
Za zameldowanie - nie pobiera się.
Za pełnomocnictwo – 17,00 zł (nie podlega opłacie skarbowej, jeżeli jest udzielane małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu)
Opłatę skarbową należy wnieść na rachunek Urzędu Miejskiego w Kępicach gotówką lub przelewem na
BS Ustka O/Kępice nr 86 9315 1043 0040 3768 2000 0020
Wpłat bezgotówkowych (bez prowizji) można dokonać w Biurze Obsługi Urzędu Miejskiego w Kępicach
III. TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Niezwłocznie.
IV. JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:
Stanowisko ds. ewidencji ludności pok.14, tel.598576621
V. TRYB ODWOŁAWCZY:
Nie przysługuje.
VI. UWAGI:
1. Osoba meldująca się powinna uzyskać na formularzu potwierdzenie faktu pobytu w lokalu dokonane przez właściciela lub dysponenta lokalu.
2. Obowiązku meldunkowego należy dokonać osobiście lub przez pełnomocnika legitymującego się
pełnomocnictwem udzielonym w formie pisemnej.
3. Za osobę nieposiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.
4. Dokonując zameldowania w nowym miejscu pobytu stałego można równocześnie dokonać wymeldowania z dotychczasowego miejsca pobytu stałego lub dotychczasowego miejsca pobytu czasowego.
Druk do pobrania poniżej
Załączniki do pobrania
Pobierz | Rozpakuj |
---|---|
Pobierz spakowane pliki | Rozpakuj pliki i pobierz |
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Aleksandra Szul-Młoczyńska | 25-01-2016 15:10 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | Sylwia Łepecka | 25-01-2016 |
Ostatnia aktualizacja: | Sylwester Czubajewski | 17-06-2020 11:56 |